Opel GTC Paris

Opel GTC Paris | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Superastra zatím v jediném exempláři: Opel GTC Paris

  • 19
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Opelisté přirovnávají tvarování žhavě červeného konceptu k sochařskému umění. Designéři dostali za úkol obléknout do dramatických linií hodně zakulacený Opel Astra a ubrat dveře, motoráři dodali dvoulitrový turbomotor s výkonem 290 koní. Chystá se i třídveřová astra a zuřivé OPCčko.

Koncept GTC Paris je předobrazem třídveřové astry. Stejně tomu bylo i v předchozí generaci. Automobilka říká, že staví "dostupný automobil snů". Jak to myslí, si přebere každý po svém až uvidí koncept GTC Paris. Nějak takhle by totiž měla vypadat taky nabroušená astra z "modrého týmu" OPC. Lakováním do speciálního odstínu modré a ostrou převýchovu na zuřivé sportovce procházejí i další modely značky a astra je již tradičním klientem za dveřmi laboratoře s cedulkou OPC.

"Chtěli jsme zdůraznit ty nejemotivnější stránky značky – a věříme, že právě koncept GTC Paris posílí příjemně sportovní image značky Opel," říká Mark Adams, který ve vedení značky odpovídá za design.

Opel GTC Paris

Na 446 centimetrů prostoru měli designéři místo na napnutí dynamických linek podporujících sportovní vzhled. Při pohledu zezadu si zase všimnete hodně rozšířené boků, do kterých se rozkročila kola.

O pohon GTC Paris se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním. Na jednu stranu chce být ekolog, takže dostal start/stop systém, jenže zkuste jezdit ekologicky s 290koňovým autem.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Na přední jedenadvacetipalcová kola přenáší sílu šestistupňová manuální převodovka. Takový výkon je na auto s poháněnou přední nápravou opravdu hodně velký, podvozkáři tedy museli pečlivě vyšlechtit stavitelný podvozek FlexRide.

Vzadu je náprava s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností.

Opel GTC Paris