Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superb Combi vyjede až koncem příštího roku

  16:02aktualizováno  16:02
Sériová výroba nového automobilu Škoda Superb Combi se má podle informací týdeníku Ekonom začít rozjíždět od 3. listopadu 2009. Ještě před kombíkovým superbem však Škoda Auto uvede na trh sportovně-užitkový vůz Yeti.

Nová Škoda Superb | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Prototypy škodovky do lehkého terénu jsou podle Ekonomu hotové, přestože vývoj provázela série změn v zadání. "Snad u žádné jiné škodovky se za posledních pětadvacet let neudělalo tolik úprav," řekl pro Ekonom jeden z informátorů.
 
"Původní termíny pro přípravu a náběh výroby by se neměly příliš měnit. Letos na podzim tak zřejmě dojde ke zkouškám výrobní technologie v rámci ověřovací série. Na přelomu roku by měla následovat nultá série. To se již vyrobí auta, která téměř odpovídají budoucímu sériovému provedení," píše.

Podle neoficiálních informací by automobilka mohla sériovou výrobu yetiho zahájit před začátkem příštích letních prázdnin. Od startu sériové produkce k zahájení prodeje většinou uplynou přibližně tři měsíce.

Harmonogram výroby potvrzují také zprávy od dodavatelů dílu. "V příštím roce budeme pro Škodu Yeti vyrábět přístrojové desky a nárazníky," řekl pro Ekonom zástupce liberecké společnosti Cadence Innovation.

Podle prvních úvah se měl yeti montovat v závodě Vrchlabí. Na poslední chvíli byla jeho produkce převedena do Kvasin.

Škoda Auto se k plánovaným novinkám nevyjadřuje. Její prodejci věří, že pětidveřové kombi zvýší zájem motoristů o modelovou řadu superb. Tomu odpovídají i zprávy od dodavatelů dílů.

"Podle nich by se po roce 2009 mohla výroba superbů oproti loňskému roku zhruba zdvojnásobit, na čemž má mít hlavní podíl provedení kombi," píše Ekonom.

Octavia Tour je nesmrtelná
Podle informací Ekonomu dále vyplývá, že výroba "staré" octavie, která se nabízí jako Octavia Tour, poběží ještě v roce 2010. Zájem o ni v poslední době dokonce roste. První generace octavie tak aspiruje na titul nejdéle vyráběné škodovky vůbec, její výroba odstartovala totiž už před 12 lety - v roce 1996.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.