Mercedes C 63 AMG

Mercedes C 63 AMG | foto: Mercedes-Benz

SuperCé: 450 koní pro Mercedes C 63 AMG

  • 31
Hromada výkonu uplatňovaná na zadní nápravě, na čele třícípá hvězda a za ní ukrytý osmiválec - Mercedes C 63 AMG. Začátkem příštího roku bude mít litý souboj AMG v. BMW M3 v. Audi RS4 další pokračování. Papírově by mělo mít navrch právě superCéčko.

Příznivcům BMW už nějaký ten pátek srdce bije pro nové M3. Mercedesáři ale nemusí smutnit. Stuttgartská automobilka právě představuje kladivo na rivala z Mnichova. Nese označení C 63 AMG a na silnice vystartuje začátkem roku 2008.

Krásná nová generace Cčkového mercedesu se prodává od letošního března, nyní přišel čas na extrémní sportovní zážitky; v podání Cčka již v páté generaci (první C 36 AMG v roce 1993).

Nejrychlejší Mercedes C samozřejmě nese označení dvorního ladiče AMG. I bez magických tří písmen by ale bylo jasné, kdo má úpravy na svědomí.

Čtyři hlavně výfuku spárované na obou stranách přepracovaného nárazníku, obří pětipaprsková kola, která maximálně vyplňuji podběhy vykrojené do svalnatých blatníků, různé nádechy a výřezy usnadňující proudění vzduchu, nová kapota, vytvarovaná tak, aby se pod ní burácející osmiválec vůbec vešel - to vše značí, že mercedes boj s rivaly rozhodně nepodceňuje.

V 6208 kubických centimetrech motoru se schovává 457 koní (336 kW). Pro srovnání: závodní speciál Mercedesu pro okruhové závody DTM má jen o třináct koní víc. Mezi dvěma a 6 250 otáček je k mání stále víc než 500 newtonmetrů, maximální kroutící moment dosahuje 600 Nm.

Jak už to u AMG chodí, každý motor montuje ručně jeden mechanik. Říkají tomu "jeden muž, jeden motor". Každý se pak pod své dílo podepíše do rodného listu motoru.

Z klidu na stokilometrovou rychlost nové superCéčko vystřelí za 4,5 sekundy. Ručku tachometru zabrzdí v rozletu jen omezovač nastavený na 250 km/h.

Motor v C 63 AMG doplňuje sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Je řazená pádly pod volantem a je možné volit mezi třemi jízdními styly, kterým přizpůsobuje řazení rychlostních stupňů: S - sport, C - comfort a M - manual. Mód S je při přeřazování přibližně o 30 procent rychlejší než C a minimálně o polovinu rychlejší než M.

Úpravami prošel samozřejmě podvozek, mimo jiné se o 35 milimetrů více rozkročila přední kola, přední nápravu technici z Affalterbachu výrazně přepracovali. Zásahy se dotkly také řízení a zadního odpružení. Posílení se dočkaly brzdy. Vpředu se šest pístku zakusuje do kotoučů s průměrem 360 milimetru, vzadu jsou brzdiče čtyřpístkové a kotouče mají 220 mm.

Mercedes C 63 AMGMercedes C 63 AMGMercedes C 63 AMG



Mercedes C 63 AMGMercedes C 63 AMGMercedes C 63 AMG



Mercedes C 63 AMGMercedes C 63 AMGMercedes C 63 AMG



 


Mercedes-Benz C 63 AMG v číslech
počet válců/ventilů na válec 8/4
objem (ccm) 6208
max. výkon (kW/k) 336/457
max. kroutící moment (Nm) 600
převodovka 7stupňová automatická
pneumatiky vpředu/vzadu 235/40 ZR18 / 255/35 ZR18
hmotnost pohotovostní/celková 1730/2200
zrychlení 0-100 km/h (s) 4,5
maximální rychlost (km/h) 250


Osmnáctiplacová kolo jsou navlečena do pneumatik 235/40 vepředu a 255/35 vzadu. Do rozšířených blatníků se prý ale nacpou i příplatkové devatenáctky, které obouvají rozměry 235/35 a 255/30.

Mercedes-Benz C 63 AMG dostane třístupňový stabilizační systém ESP. Základní nastavení, které má elektronika auta nejraději ji, je ON, tehdy zasahuje při krizových situacích ESP tak jak jsme zvyklí. Po jednom zmáčknutí se aktivuje ESP Sport, která posouvá hranici, za kterou má stabilizace začít řidiči do řízení zasahovat.

Když zmáčkne řidič tlačítko ESPčka o něco déle, elektronický hlídač se vypne a krocení víc než 450hlavého stáda je jen v jeho rukou. Stabilizační systém se ale opět aktivuje při sešlápnutí brzdového pedálu.