Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superekologický dvouválec 0,9 turbo pro Pandu Aria

aktualizováno 
Nejpovedenější z fiatů - kapesní panda - umí být také superekologická. Na sedmikráskách neparkovala ve Frankfurtu náhodou. Její přeplňovaný dvouválec s objemem ani ne jeden litr se chlubí hodně nízkou hladinou emisí, které vypouští.

Fiat Panda Aria | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Slovo, které má v názvu - Aria, znamená italsky vzduch, ale jen na vzduch bohužel prozatím jezdit neumí.

Přeplňovaný dvouválec s výkonem 105 koní (ve vývoji je i verze s 65 koňmi) ale ohromí něčím jiným. Vzduch šetří tím, že vypouští rekordně nízkých 69 gramů škodlivého CO2 na kilometr jízdy.

Za "čistotou" motůrku s objemem 900 kubíků stojí mimo jiné systém Start&Stop, který ho vypíná při zastavení a šetří tak až 10 % paliva.

Motor umí kromě benzinu spalovat také směs 70% metanu a 30% vodíku. 

Další ze specialit, přispívajících ke snižování spotřeby a úrovně emisí, je technologie MultiAir s novým systémem variabilního elektrohydraulického ovládání vstřikovacích ventilů.

Převodovka je automatická sekvenční, elektronika umí lépe zacházet se silou motoru než člověčí nedokonalost. Speciální diagnostika sleduje styl jízdy řidiče a radí mu, jak jet co nejšetrněji k životnímu prostředí.

Na karoserii i interiéru použili vývojáři Fiatu materiály, které byly zrecyklovány, nebo jsou alespoň recyklovatelné. Hodně se využívaly přírodní materiály: bavlna, len, kokosová vlákna... Panda Aria také přijela na speciálních "zelených" pneumatikách s nízkým valivým odporem.

Autor:


Témata: Fiat


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.