Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superfáro pro strýčka Skrblíka. DiMora Natalia změní barvu podle teploty

  13:45aktualizováno  13:45
Zprávy o superlimuzíně s šestnáctiválcem a cenou, která překonává i třeba bugatti, se objevují přibližně jednou za půl roku. Jmenuje se sice jako podprůměrná barová zpěvačka, ale přežila i krizi. DiMora Natalia za 38 milionů.

DiMora Natalia | foto: DiMora

Občas vypadají zkazky o superautě, které vzhledem připomíná služebák nejbohatšího občana Kačerova, jako fantasmagorické výlevy snílka. Jenže pak se třeba renomovaný výrobce brzd Brembo pochlubí tím, že podepsal kontrakt na výhradní spolupráci a vývoj brzd pro tohle monstrum. Za vším stojí excentrický milionář a milovník motorů Alfred J. DiMora.

Už jen popis motoru připomíná náklaďák. O pohon se má starat čtrnáctilitrový šestnáctiválec s výkonem 1 200 koní. Pohánět bude všechna kola, která budou také řiditelná. Chybět nebude adaptivní odpružení a všechna myslitelná komfortní výbava. Přední sedadla bude možné otočit čelem vzad a chybět nebude stůl ani bar, lednička na šampaňské ani humidor na doutníky. Hodit se budou držáky na nápoje, které budou vyhřívané a chlazené, podle toho, zda do nich vložíte kelímek s kávou či colou. Lak karoserie má v závislosti na teplotě také měnit barvu. V horku bude natalia bílá, v zimě modrá nebo černá.

O ovládání všech více či méně potřebných systémů se bude starat šedesát řídicích jednotek.

To vše za dva miliony dolarů (asi 38 milionů korun). Manželce můžete přikoupit kabelku za dalších 12 tisíc dolarů.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.