Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superferrari v rukou spekulantů: FXX za 74 milionů

  19:10aktualizováno  19:10
Nejdražší ferrari je k mání na internetu. Dražbě na eBay se nevyhnul ani jeden z dvaceti exemplářů unikátního modelu FXX. Hrstka supervyvolených šťastlivců se měla stát skupinkou testovacích jezdců, kteří měli prestiži maranellské stáje pomoci s návratem na vrchol. Teď už jich je jen devatenáct.

Nejvýhodnější ojetina světa
Floridský autosalon Exotic Motorcars nabízí v dražbě Ferrari FXX.

Obyčejná auta smrtelníků ztrácí ve chvíli, kdy opouští brány autosalonu, i desítky procent své původní hodnoty. Ferrari FXX je ovšem výjimkou, která uspokojí každého zlatokopa.

Původní cena 2 miliony eur (včetně daně, asi 60 milionů korun) se vyhoupla o půl milionu eur výše (2 950 000 dolarů = asi 75 milionů korun).

Jen pro vybrané
Ti praví majitelé Ferrari FXX budou pod dohledem techniků z Maranella kroužit se svými pojízdnými laboratořemi po okruhu a napomáhat tak při vývoji nových vozů.

Majitel této ojetiny do elitního klubu samozřejmě patřit nebude. Mrzet ho to ale pravděpodobně nemusí. Unikát, kterého po světě krouží (... vlastně spíše parkuje) dvacet kusů, bude dozajista tou pravou dominantou obýváku, případně hračkou pro dovádění na soukromém okruhu.

Vše o Ferrari FXX ZDE

Ferrari pro vybrané, FXX pro všechny
Ferrari se stále nedaří odolávat spekulantům, kteří se na její výlučnosti snaží přiživit. I přesto, že automobilka šponuje ceny do hvězdných výšin a její vedení pečlivě vybírá, komu auto nosící jméno legendy svěří, stále se najde dost těch, kteří ferrari obratem ruky se ziskem prodají.

Možná by se pánové z Ferrari mohli inspirovat u Volkswagenu. V kupní smlouvě na auto aut - Bugatti Veyron - zákazník podepisuje i závazek, že v případě dalšího prodeje má na vůz předkupní právo mateřská továrna.

FERRARI FXX na prodej ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.