Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superhonda bude, ale ne hned. Sporťák NSX potvrzen

  9:01aktualizováno  9:01
Nejvýkonnější a nejsportovnější Honda NSX se stává realitou. Do prodeje se sice dostane až do tří let, ale bude. Předchozí model přitom skončil kariéru v roce 2005 bez přímého nástupce. Mnoho detailů ale výrobce stále neprozradil.

Honda NSX | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po lednové premiéře v Detroitu přišel supersport NSX i do Evropy. Ale již pod značkou Honda, původní prototyp vystavoval výrobce jako acuru. A tak se bude jednou supersport i prodávat. V USA jako Acura NSX, v Evropě jako Honda NSX. Důvod je prostý, luxusní divize Acura v Evropě nepůsobí.

Honda NSX Concept

Evropskou premiéru si auto odbylo na autosalonu v Ženevě, kde šéf Hondy Takanobu Ito potvrdil, že auto se do prodeje dostane do tří let. Další detaily si ale nechal pro sebe, jen potvrdil dříve uvedené, že nová Honda NSX se bude vyrábět v americkém Ohiu. A v USA probíhá i její vývoj.

Nová Honda NSX rozhodně chce navázat na původní model z roku 1990, který se vyráběl celých patnáct let s jediným faceliftem. Opět to je velmi nízký automobil s výrazně sportovními liniemi, který se chce postavit nejvyšší lize sportovních aut, jako jsou ferarri nebo lamborghini.

Honda NSX
Honda NSX

Karoserie s šípovitým čelem i zádí zcela odpovídá dříve představenému konceptu Acura NSX. Změnilo se jen logo na přední kapotě a zadním panelu. Tvary konceptu stí původní NXS, jsou jednoduché, elegantní a nadčasové.

Výrobce prozradil základní rozměry: délku 4,33 metru, šířku 1,85 metru a výšku pouhých 1,16 metru. O hmotnosti ale žádné informace neposkytl, respektive jen naladil publikum prohlášením, že poměr výkonu a hmotnosti bude velmi dobrý. Známe alespoň rozvor: 2,58 metru je standardní hodnota pro podobné kupé.

Fotogalerie

Ostatně, nic konkrétního neprozradil ani o motoru. Stejně jako u lednové premiéry acury se musíme spokojit s konstatováním, že uprostřed auta bude trůnit vidlicový šestiválec s přímým vstřikem neznámého objemu i výkonu, doplněný o elektromotor. Zároveň Honda upozorňuje, že předností NSX nebude brutální výkon velkého motoru, ale opravdová závodní filozofie. Tedy lehké a dobře ovladatelné auto s dostatkem výkonu.

K špičkovým jízdním vlastnostem má přispět inovativní pohon předních kol Sport Hybrid SH-AWD. Zajišťují ho dva hybridní elektromotory, které budou korigovat točivý moment na obou předních kolech samostatně. Jinak ale bude NSX čtyřkolka se sedmistupňovým automatem. Přední devatenáctipacová a zadní dvacetipalcová kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky 255/35 respektive 275/30.

Cenu můžeme jen hádat, na konkrétní hodnotu je ještě hodně brzo. Do zahájení prodeje uplyne hodně času a tak se může ve specifikaci hodně změnit. A to může ovlivnit i výslednou cenu.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.