Honda NSX

Honda NSX | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Superhonda bude, ale ne hned. Sporťák NSX potvrzen

  • 29
Nejvýkonnější a nejsportovnější Honda NSX se stává realitou. Do prodeje se sice dostane až do tří let, ale bude. Předchozí model přitom skončil kariéru v roce 2005 bez přímého nástupce. Mnoho detailů ale výrobce stále neprozradil.

Po lednové premiéře v Detroitu přišel supersport NSX i do Evropy. Ale již pod značkou Honda, původní prototyp vystavoval výrobce jako acuru. A tak se bude jednou supersport i prodávat. V USA jako Acura NSX, v Evropě jako Honda NSX. Důvod je prostý, luxusní divize Acura v Evropě nepůsobí.

Honda NSX Concept

Evropskou premiéru si auto odbylo na autosalonu v Ženevě, kde šéf Hondy Takanobu Ito potvrdil, že auto se do prodeje dostane do tří let. Další detaily si ale nechal pro sebe, jen potvrdil dříve uvedené, že nová Honda NSX se bude vyrábět v americkém Ohiu. A v USA probíhá i její vývoj.

Nová Honda NSX rozhodně chce navázat na původní model z roku 1990, který se vyráběl celých patnáct let s jediným faceliftem. Opět to je velmi nízký automobil s výrazně sportovními liniemi, který se chce postavit nejvyšší lize sportovních aut, jako jsou ferarri nebo lamborghini.

Honda NSX
Honda NSX

Karoserie s šípovitým čelem i zádí zcela odpovídá dříve představenému konceptu Acura NSX. Změnilo se jen logo na přední kapotě a zadním panelu. Tvary konceptu stí původní NXS, jsou jednoduché, elegantní a nadčasové.

Výrobce prozradil základní rozměry: délku 4,33 metru, šířku 1,85 metru a výšku pouhých 1,16 metru. O hmotnosti ale žádné informace neposkytl, respektive jen naladil publikum prohlášením, že poměr výkonu a hmotnosti bude velmi dobrý. Známe alespoň rozvor: 2,58 metru je standardní hodnota pro podobné kupé.

Ostatně, nic konkrétního neprozradil ani o motoru. Stejně jako u lednové premiéry acury se musíme spokojit s konstatováním, že uprostřed auta bude trůnit vidlicový šestiválec s přímým vstřikem neznámého objemu i výkonu, doplněný o elektromotor. Zároveň Honda upozorňuje, že předností NSX nebude brutální výkon velkého motoru, ale opravdová závodní filozofie. Tedy lehké a dobře ovladatelné auto s dostatkem výkonu.

K špičkovým jízdním vlastnostem má přispět inovativní pohon předních kol Sport Hybrid SH-AWD. Zajišťují ho dva hybridní elektromotory, které budou korigovat točivý moment na obou předních kolech samostatně. Jinak ale bude NSX čtyřkolka se sedmistupňovým automatem. Přední devatenáctipacová a zadní dvacetipalcová kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky 255/35 respektive 275/30.

Cenu můžeme jen hádat, na konkrétní hodnotu je ještě hodně brzo. Do zahájení prodeje uplyne hodně času a tak se může ve specifikaci hodně změnit. A to může ovlivnit i výslednou cenu.