Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tajemný superklíč má odemykat unikátní tříválcový supersport BMW

aktualizováno 
Internetem projela série fotografií avantgardního klíčku pro elektrický supersport BMW i8. Jenže fotografie klíčku nepublikovalo přímo BMW, ale objevily se v jednom internetovém fóru. Podle svědků však opravdu takový klíč BMW připravuje.

Proč vůbec tolik povyku kvůli jednomu klíčku? Třeba takové Bugatti Veyron za desítky milionů korun má klíček téměř stejný jako Škoda Octavia za setinovou cenu (více zde). A majitelům to zjevně nevadí. Jenže BMW i8, ke kterému má klíček pasovat, je poměrně revoluční počin, a tak by si i revoluční zařízení zasloužil.

Fotogalerie

BMW i8 je totiž sportovní kupé nejvyšší třídy z uhlíkových kompozitů, které však pohání elektřina a malý přeplňovaný tříválec. Od mnichovské značky je to krok do neznáma, ale zjevně dobře promyšlený. Už nyní se prodává malé městské čistě elektrické auto BMW i3 a druhý vůz s "ekologickým" pohonem by měl značce pomoci především na americkém trhu. Novinka se má začít prodávat na jaře 2014 a předpokládaná cena se na americkém trhu má pohybovat okolo 135 000 dolarů, v přepočtu tedy okolo 2,7 milionu korun.

BMW i8 automobilka představila již v roce 2011 a od té doby ho testuje po celé Evropě. Zamaskovaný prototyp jsme si jako jediná tuzemská redakce mohli letos vyzkoušet ve francouzském Miramas, ale pozorný řidič na něj narazí třeba i v Praze. BMW rozhodně nechce nechat nic náhodě a auto testuje v běžném provozu velmi důkladně.

Klíč pro BMW i8

Vedle maskovaných prototypů se BMW novinkou chlubí při různých příležitostech již bez kamufláže. Pozorný návštěvník třeba losangeleského autosalonu si tak mohl všimnout, že ve středovém tunelu před řadicí pákou je prohlubeň. A právě do ní by měl pasovat onen tajemný klíček.

Může se hodit

Také vás lákají vozy BMW? Chcete si nějaký pořídit? Vyberte si ho v klidu domova na Automodul.cz.

Poprvé se objevil na tomto fóru fanoušků značky a okamžitě vzbudil velkou pozornost. Vypadá totiž stejně futuristicky jako samotné BMW i8. Má na sobě vedle obvyklých tlačítek pro otevření auta i displej, který ukazuje stav nabití akumulátorů a dojezd auta. Klíček by měl umožnit i dálkové spuštění ohřevu nebo naopak chlazení kabiny a další telemetrické funkce. Pravděpodobně by měl i upozornit, kdyby se s autem něco dělo.

Klíček vypadá velmi povedeně a připomíná spíš zmenšený smartphone než klíč od auta. A podle spekulací se takovému smartphonu i funkčně blíží víc než obyčejnému autoklíči. Jenže BMW existenci klíčku nepotvrdilo a prototypy se zatím odemykají obyčejným klíčkem, který se taktéž objevil na internetu. Ten ovšem nic extra neumí. 

Na druhou stranu všechny zmíněné funkce zvládá aplikace pro chytré telefony, která je k mání k už prodávanému BMW i3. Zdá se tedy logické, že dražší a luxusnější supersport by měl vše potřebné integrované přímo v klíči.

Objevily se už i spekulace, že klíček bude stát 20 000 korun (tisíc dolarů) a že je vyroben z čistě recyklovatelných materiálů. Oficiálně zatím není potvrzeno vůbec nic.

Můžeme tak jen zkonstatovat, že kdyby byl klíček realitou, což některé zdroje potvrzují, tak by dokonale doplnil zajímavé technické řešení top kupé mnichovské automobilky.

Dodejme, že o pohon sportovního kupé se čtveřicí sedadel se stará vpředu uložený elektromotor a vzadu umístěný tříválec o objemu 1,5 litru (každý motor pohání svou nápravu). Tříválec dává díky přeplňování enormní výkon 170 kW, výkon celé pohonné soustavy je pak 266 kW. Zrychlení na stovku auto zvládne za 4,5 sekundy a hlavním lákadlem má být spotřeba. V normovaném cyklu má dosáhnout jen 2,5 litru paliva na sto kilometrů. V reálném provozu to samozřejmě bude víc, i tak však majitel za palivo dost ušetří a přitom dynamiku nebude muset v žádném případě oželet.

Autor:






Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.