Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tajemný superklíč má odemykat unikátní tříválcový supersport BMW

aktualizováno 
Internetem projela série fotografií avantgardního klíčku pro elektrický supersport BMW i8. Jenže fotografie klíčku nepublikovalo přímo BMW, ale objevily se v jednom internetovém fóru. Podle svědků však opravdu takový klíč BMW připravuje.

Proč vůbec tolik povyku kvůli jednomu klíčku? Třeba takové Bugatti Veyron za desítky milionů korun má klíček téměř stejný jako Škoda Octavia za setinovou cenu (více zde). A majitelům to zjevně nevadí. Jenže BMW i8, ke kterému má klíček pasovat, je poměrně revoluční počin, a tak by si i revoluční zařízení zasloužil.

Fotogalerie

BMW i8 je totiž sportovní kupé nejvyšší třídy z uhlíkových kompozitů, které však pohání elektřina a malý přeplňovaný tříválec. Od mnichovské značky je to krok do neznáma, ale zjevně dobře promyšlený. Už nyní se prodává malé městské čistě elektrické auto BMW i3 a druhý vůz s "ekologickým" pohonem by měl značce pomoci především na americkém trhu. Novinka se má začít prodávat na jaře 2014 a předpokládaná cena se na americkém trhu má pohybovat okolo 135 000 dolarů, v přepočtu tedy okolo 2,7 milionu korun.

BMW i8 automobilka představila již v roce 2011 a od té doby ho testuje po celé Evropě. Zamaskovaný prototyp jsme si jako jediná tuzemská redakce mohli letos vyzkoušet ve francouzském Miramas, ale pozorný řidič na něj narazí třeba i v Praze. BMW rozhodně nechce nechat nic náhodě a auto testuje v běžném provozu velmi důkladně.

Klíč pro BMW i8

Vedle maskovaných prototypů se BMW novinkou chlubí při různých příležitostech již bez kamufláže. Pozorný návštěvník třeba losangeleského autosalonu si tak mohl všimnout, že ve středovém tunelu před řadicí pákou je prohlubeň. A právě do ní by měl pasovat onen tajemný klíček.

Může se hodit

Také vás lákají vozy BMW? Chcete si nějaký pořídit? Vyberte si ho v klidu domova na Automodul.cz.

Poprvé se objevil na tomto fóru fanoušků značky a okamžitě vzbudil velkou pozornost. Vypadá totiž stejně futuristicky jako samotné BMW i8. Má na sobě vedle obvyklých tlačítek pro otevření auta i displej, který ukazuje stav nabití akumulátorů a dojezd auta. Klíček by měl umožnit i dálkové spuštění ohřevu nebo naopak chlazení kabiny a další telemetrické funkce. Pravděpodobně by měl i upozornit, kdyby se s autem něco dělo.

Klíček vypadá velmi povedeně a připomíná spíš zmenšený smartphone než klíč od auta. A podle spekulací se takovému smartphonu i funkčně blíží víc než obyčejnému autoklíči. Jenže BMW existenci klíčku nepotvrdilo a prototypy se zatím odemykají obyčejným klíčkem, který se taktéž objevil na internetu. Ten ovšem nic extra neumí. 

Na druhou stranu všechny zmíněné funkce zvládá aplikace pro chytré telefony, která je k mání k už prodávanému BMW i3. Zdá se tedy logické, že dražší a luxusnější supersport by měl vše potřebné integrované přímo v klíči.

Objevily se už i spekulace, že klíček bude stát 20 000 korun (tisíc dolarů) a že je vyroben z čistě recyklovatelných materiálů. Oficiálně zatím není potvrzeno vůbec nic.

Můžeme tak jen zkonstatovat, že kdyby byl klíček realitou, což některé zdroje potvrzují, tak by dokonale doplnil zajímavé technické řešení top kupé mnichovské automobilky.

Dodejme, že o pohon sportovního kupé se čtveřicí sedadel se stará vpředu uložený elektromotor a vzadu umístěný tříválec o objemu 1,5 litru (každý motor pohání svou nápravu). Tříválec dává díky přeplňování enormní výkon 170 kW, výkon celé pohonné soustavy je pak 266 kW. Zrychlení na stovku auto zvládne za 4,5 sekundy a hlavním lákadlem má být spotřeba. V normovaném cyklu má dosáhnout jen 2,5 litru paliva na sto kilometrů. V reálném provozu to samozřejmě bude víc, i tak však majitel za palivo dost ušetří a přitom dynamiku nebude muset v žádném případě oželet.

Autor:




Nejčtenější

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Toyota Avensis 2.4VVTI A/T
Toyota Avensis 2.4VVTI A/T

r.v. 2007, naj. 150 000 km, benzín
182 500 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.