Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkombík Opelu bude v prodeji na podzim, celá automobilka hned teď

  12:00aktualizováno  12:00
Nejsledovanější značkou dneška je německý Opel. V prodejích si vede velmi dobře, ale budoucnost je nejistá. Právě včera vypršela lhůta, do které mohli zájemci předkládat nabídky na její převzetí. Jen pár hodin předtím se přitom Opel pochlubil novým superkombíkem Insignia Sports Tourer OPC.

Opel Insignia Sports Tourer OPC | foto: Opel

Kdo podal nabídky na převzetí Opelu prozatím nikdo neprozradil, podle neoficiálních informací má zájem italská automobilka Fiat, kanadsko-rakouský výrobce autodílů Magna International spojený s ruskou automobilkou GAZ (vlastníkem je ruský magnát Oleg Děripaska) a holdingová společnost RHJ ovládaná americkým fondem Ripplewood.

Německý ministr práce Olaf Scholz uvedl, že předběžné rozhodnutí o budoucnosti Opelu musí padnout do začátku příštího týdne. Opel je součástí evropské součásti největší americké automobilky General Motors (GM), která se potýká s obrovskými problémy.

Fiat uvedl, že jeho nabídka zahrnuje i britskou značku Vauxhall, která je rovněž součástí GM. Mluvčí Fiatu ale řekl, že italská firma nepočítá se švédskou automobilkou Saab, která je na prodej samostatně. Všechny tři značky, tedy Opel, Vauxhall a Saab, prodává General Motors proto, aby urychlil svou vlastní restrukturalizaci.

Lehkým favoritem je podle hlasů ze zákulisí Magna-Steyr, která má větší sympatie odborů Opelu a regionální vlády. Kanadsko-rakouské firmě by prý na případný nákup Opelu měla půjčit ruská banka Sberbank.

"Nemáme moc času. Rozhodnutí musí být učiněno ještě tento týden, nebo nejpozději do začátku příštího týdne," prohlásil ministr po schůzce vlády. Ta se zabývala překlenovacím financováním Opelu v případě bankrotu mateřské GM.

Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25 000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii. Firma již dříve uvedla, že potřebuje zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů, aby se vyhnula uzavírání továren a propouštění zaměstnanců.

Německá vláda se v úterý dohodla se skupinou bank na podmínkách překlenovacího úvěru pro Opel. Před jeho poskytnutím se však musí vyjasnit otázky ohledně nového investora do podniku.

Ministr spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz Reuters řekl, že je připraven poskytnout Opelu překlenovací úvěr 40 až 60 milionů eur. Dodal, že v případě potřeby by Durynsko a další tři spolkové země, v nichž má Opel továrny, mohly poskytnout až 750 milionů eur.

Expresní stěhování

V době, kdy se rozhoduje o bytí a nebytí Opelu, chrlí německá značka jednu novinku za druhou. Kromě stěžejního Opelu Astra se na podzimní představovačku na autosalon do Frankfurtu chystá také zuřivá Insignia Sports Tourer OPC.

Modrý Opel Insignia OPC začátkem května úspěšně dokroužil deset tisíc testovacích kilometrů na legendární 20,8 kilometru dlouhé slavné severní smyčce Nürburgringu (Nordschleife), což je jeden z nejnebezpečnějších a nejtěžších okruhů na světě (bývá také nazýván Zelené peklo), a může vyrazit za zákazníky.

Na Nürburgringu uháněla nová insignia 12 dní. 487 kol na Nordschleife znamená deset tisíc najetých kilometrů, což prý odpovídá 180 tisícům kilometrů na obyčejné silnici. Šéf automobilky Hans Demant zdůrazňuje, že takové výkony a kvalitu očekávají od každého opelu. Dvanáctka pilotů na severní smyčce mimo jiné projela 35 551 zatáček a sedmadvacettisíckrát přeřadila. Jens Hornischer z testovacího týmu prohlásil, že stále jeli na devadesát procent maxima auta.

Nový supekombík má pod kapotou schovaných 325 koní a 435 newtonmetrů přeplňovaného šestiválce 2,8 litru. Také stěhovavé OPCčko má pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronickým samosvorným diferenciálem eLSD na zadní nápravě. Podvozek je oproti standardním verzím o centimetr blíž asfaltce.

Sprint z nuly na stovku zvládá nový přírůstek do sportovní rodiny opelů za šest sekund, což je o dvě desetiny pomaleji než sedan. Nejrychleji pojede až 1 530 litrů nákladu (540 v základní pětimístném obsazení) v kufru elektronicky omezenou dvěstěpadesátkou. K mání bude od podzimu společně s ostatními karosářskými verzemi Insignie OPC (sedan a liftback).

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.