Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkupé od Audi: A5 a R-Zéro s maximálkou 460 km/h

aktualizováno 
V Ingolstadtu připravují velké kupé. Obří sourozenec před nedávnem představeného TTčka označený A5 automobilka slibuje na březnový ženevský autosalon 2006. Studenti francouzské Mezinárodní školy designu měli možnost popustit uzdu fantazii o poznání více než výtvarníci se čtyřmi kruhy na klopě. Jejich tisícikoňové superaudi R-Zéro rozhodně není žádný drobeček.

Audi R-Zéro | foto: ISD France

Ohromný výkon a ohromující hmotnost - tak silný automobil koncern Volkswagen, kam Audi spadá, už vyrábí, jmenuje se Bugatti Veyron. Ale sportovní auto s hmotností přes dvě tuny ingolstadtská automobilka s výjimkou opancéřovaných limuzín vyrábět patrně nehodlá.

Francouzským studentům vadilo, že silná auta znamenají velkou zátěž pro životní prostředí. Audi R-Zéro tak dostalo čtyři elektromotory rozmístěné u každého z kol. A doprostřed kabiny, tam, kde supersporty mívají své supermotory, studenti umístili 1200 kilogramů baterií.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O AUDI 

Auto celkem váží 2,2 tuny a výkon přesně dosahuje 1092 koní. Tedy mělo by, jde totiž o studii.

Studenti přitom dávají vozu ambiciózní jízdní parametry. Maximální rychlost sahá na úctyhodných 460 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h nemá trvat déle než tři sekundy.

Velice reálné jsou na druhou stranu dynamické tvary studie Audi R-Zéro. Studenti mezinárodní akademie ISD France dali své vizi široká ramena v podobě roztáhlých blatníků. Dveře jakoby neměly kliky, jen stříbrné obdélníky pod zpětnými zrcátky dávají tušit jejich přítomnost.


DALŠÍ OBRÁZKY ...tady

Mohutná přední maska dnes běžné patří k vozům Audi, studenti ji však zasunuli do přídě vozu. A vzadu doprostřed nárazníku vsadili podobný element, jakoby studii protnul jeden dlouhý tunel. A opravdu. Proud vzduchu procházející takto vytvořeným tunelem má chladit všechny vnitřní komponenty tohoto efektního vozu.

Zpátky na zem...
Á-pětka, postavená na základech chystaného nového Audi A4, míří přeci jen o něco níž než superkupé francouzských studentů. Německý magazín Auto Bild naznačil, jak by připravovaná novinka mohla vypadat. OBRÁZEK ZDE...


Na tvarech projektu R-Zero lze nalézt inspiraci v konceptech AVUS z roku 1991 a Rosemayer (2000). Poznejte který je který.

Poznámka: Audi Avus je bílé


Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.