Audi R-Zéro

Audi R-Zéro | foto: ISD France

Superkupé od Audi: A5 a R-Zéro s maximálkou 460 km/h

  • 53
V Ingolstadtu připravují velké kupé. Obří sourozenec před nedávnem představeného TTčka označený A5 automobilka slibuje na březnový ženevský autosalon 2006. Studenti francouzské Mezinárodní školy designu měli možnost popustit uzdu fantazii o poznání více než výtvarníci se čtyřmi kruhy na klopě. Jejich tisícikoňové superaudi R-Zéro rozhodně není žádný drobeček.

Ohromný výkon a ohromující hmotnost - tak silný automobil koncern Volkswagen, kam Audi spadá, už vyrábí, jmenuje se Bugatti Veyron. Ale sportovní auto s hmotností přes dvě tuny ingolstadtská automobilka s výjimkou opancéřovaných limuzín vyrábět patrně nehodlá.

Francouzským studentům vadilo, že silná auta znamenají velkou zátěž pro životní prostředí. Audi R-Zéro tak dostalo čtyři elektromotory rozmístěné u každého z kol. A doprostřed kabiny, tam, kde supersporty mívají své supermotory, studenti umístili 1200 kilogramů baterií.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O AUDI 

Auto celkem váží 2,2 tuny a výkon přesně dosahuje 1092 koní. Tedy mělo by, jde totiž o studii.

Studenti přitom dávají vozu ambiciózní jízdní parametry. Maximální rychlost sahá na úctyhodných 460 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h nemá trvat déle než tři sekundy.

Velice reálné jsou na druhou stranu dynamické tvary studie Audi R-Zéro. Studenti mezinárodní akademie ISD France dali své vizi široká ramena v podobě roztáhlých blatníků. Dveře jakoby neměly kliky, jen stříbrné obdélníky pod zpětnými zrcátky dávají tušit jejich přítomnost.


DALŠÍ OBRÁZKY ...tady

Mohutná přední maska dnes běžné patří k vozům Audi, studenti ji však zasunuli do přídě vozu. A vzadu doprostřed nárazníku vsadili podobný element, jakoby studii protnul jeden dlouhý tunel. A opravdu. Proud vzduchu procházející takto vytvořeným tunelem má chladit všechny vnitřní komponenty tohoto efektního vozu.

Zpátky na zem...
Á-pětka, postavená na základech chystaného nového Audi A4, míří přeci jen o něco níž než superkupé francouzských studentů. Německý magazín Auto Bild naznačil, jak by připravovaná novinka mohla vypadat. OBRÁZEK ZDE...


Na tvarech projektu R-Zero lze nalézt inspiraci v konceptech AVUS z roku 1991 a Rosemayer (2000). Poznejte který je který.

Poznámka: Audi Avus je bílé