SuperPorsche přijede do Ženevy

  • 17
Po mnoha letech vývoje uvede automobilka Porsche na trh supersportovních supervozů model carrera GT. Z bran továrny v Lipsku by první exempláře sériové verze modelu Porsche Carrera GT měly vyjet koncem tohoto roku.

Již na první pohled je zřejmé, že tento supersport má více společného s čistokrevným závoďákem, než s automobilem pro běžný provoz.

Na 4,61 m dlouhém, 1,92 m širokém a 1,16 m vysokém vozu nalezneme množství jedinečných inovací použitými materiály počínaje a konstrukčním řešením karoserie konče.  Rozvor činí 2,73m.

Díky použití speciálních materiálů dosáhli inženýři z Weissachu extrémně nízké hmotnosti 1380kg. 

Motor o objemu  5,7 litru, odvozený od atmosférického pěti a půl litrového desetiválce V10  používaného v "ostré" závodní verzi, dává při 8000 otáčkách výkon 450kW (612k).

O aspiraci na příčky nejvyšší mezi supersporty svědčí i kroutící moment, který činí 590Nm. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou z produkce Porsche.

Za vše mluví maximální rychlost 330 km/h, z 0 na 100 Vás carrera GT "vystřelí" za 3,9 sekundy. Za 9,9 sekundy pojedete s plynem na podlaze už 200 km/h.

Jedním z patentů automobilky je i řešení monokoku a rámu karoserie (FCRP), které jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. 

Z dalších netradičních materiálů použitých na voze jmenujme keramické kompozity, použité na brzdovách kotoučích - PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake),  "keramika" se uplatnila také u spojky - PCCC (Porsche Ceramic Composite Clutch).

Pro zájemce o Porsche GT2 dodejme, že keramické kotouče brzd jsou od roku 2001 dodávány také do tohoto modelu.

Základní problém, který musí konstruktéři při stavbě supersportů řešit, je ten, aby vůz vůbec "držel" na silnici při vysokých rychlostech.

Proto byla velká pozornost věnována mimo jiné i spodní části vozu. Pečlivým odladěním bylo optimalizováno proudění pod vozem, pomocí difuzorů pak byl zvýšený přísavný efekt při vysokých rychlostech - tzv.downforce.

Na výrobu extrémně lehkých hořčíkových kol byla použita speciální technologie kování, poprvé použitá u sériového vozu.

Speciálně pro carreru GT byly vyvinuty též pneumatiky, vpředu mají rozměr 265/35/ ZR 19, vzadu pak 335/30 ZR20.

Ač roadster, pršet na majitele nového Porsche nebude. Dvoudílná skládací střecha z uhlíkových vláken je uložena v zavazadlovém prostoru vpředu. Manipulaci s 2,4 kg  lehkými díly zvládne snad každý.

Připadní zájemci o Porsche Carrera GT  budou muset za exkluzivitu (a především image) pořádně zaplatit. Očekávaná cena by měla být okolo 400 000 Euro.    
  

Porsche Carrera GT - zezadu

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT