Porsche 918 Spyder | foto: Porsche

Testy superporsche finišují. Hybridní supersport jede až 325 km/h

  • 27
Automobilka Porsche nadále pokračuje v testech svého připravovaného supersportu. Model 918 Spyder dostane hybridní pohon, to mu ale nevezme špičkové jízdní parametry.

Porsche představilo koncept supersportu na ženevském autosalonu už v roce 2010. Do prodeje se nový model dostane až koncem příštího roku. Nyní probíhá důkladné testování. Stuttgartská automobilka se ale už pochlubila snímky testovacího prototypu a zveřejnila provizorní specifikaci.

Porsche 918 Spyder

Model 918 Spyder naváže na supersport Carrera GT. Oproti němu ale bude používat zcela nový pohonný řetězec. Nové superporsche totiž bude hybrid, a to ne jen tak ledajaký. Benzin-elektrický supersport bude uhánět až 325 km/h a na stovku z nuly vystřelí pod tři sekundy. Spotřeba by přitom měla být tři litry benzinu na 100 km.

Porsche 918 Spyder bude mít tradiční osmiválec do V s objemem 4,6 litru umístěný uprostřed a pohánějící zadní kola. Spalovacímu motoru s výkonem 570 koňských sil budou sekundovat dva elektromotory. Jeden pro zadní nápravu s výkonem 90 kW a druhý pro přední nápravu s výkonem 80 kW. Celkem tedy bude k dispozici 770 koňských sil.

Hybridní řešení pohonu zaručí emise CO2 pod 70 gramů na jeden kilometr. Elektromotory si budou brát energii z li-ion baterií s kapacitou 6,8 kWh. Baterie bude možné nabít z běžné rozvodné sítě. Na čistě elektrický pohon ujede Porsche 918 Spyder okolo 25 kilometrů, což by mělo na popojíždění po městě stačit. Maximální rychlost na elektřinu dosáhne 150 km/h.

Nové superporsche se testuje v kamufláži, která podle výrobce má evokovat legendární závodní model 917. Na finální design hotového vozu si tedy ještě musíme počkat. Už teď ale víme, že model 918 Spyder bude mít odnímatelnou střechu typu targa, která v případě nečasu ochrání posádku. Monokok bude vyroben z uhlíkových vláken. I zadní kola budou řiditelná.

Výroba Porsche 918 Spyder začne v září příštího roku. Do prodeje by se mělo hybridní superporsche dostat do konce roku 2013. Cena se bude pohybovat okolo 16 milionů korun. Výrobce už přijímá předobjednávky. Případní zájemci by si měli pospíšit, vzniknout má totiž pouze omezená série.

Porsche koupilo závodní okruh

Možná i pro testování nového Spyderu 918 si Porsche (přes dceřinou firmu Engineering Group) nedávno koupilo italský okruh Nardo. Ten je známý neobvyklou kruhovou dráhou o poloměru 2,5 kilometru. Okruh je vhodný na testování aut ve vysokých rychlostech. Pro další jízdní režimy se pak hodí vnitřní šest kilometrů dlouhá klasická závodní dráha.

Okruh je ale v poměrně špatném stavu a Porsche do jeho rekonstrukce bude muset výrazně investovat. Zajímavý je ale i původní majitel okruhu, firma Prototipo SpA, kterou vlastní Gian Mario Rossignolo. Ten se již několik let pokouší vzkřísit kdysi slavno uznačku De Tomaso a prodej okruhu pravděpodobně přinese potřebné finance.

Porsche má vlastní testovací okruh v Weissachu a používá i další převážně německé tratě. Profil Narda je ale pro testování aut ve vysokých rychlostech vhodnější a příznivější bude jistě i jihoitalské klima.

Závodní okruh Nardo

Závodní okruh Nardo