Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně je venku: mikrosupersport Alfa Romeo 4C

aktualizováno 
Dvoumístná kabina, kapesní míry, k tomu pohon zadních kol a dravý motor. Alfisté už přestávali doufat, teď slaví. Konečně je tu zase alfa tak, jak má být.

Alfa Romeo 4C | foto: Alfa Romeo

Malý, hravý, obratný sporťák se každému líbí, ale jen málokdo ho nakonec koupí. Proto se do jeho stavby nikomu moc nechce a o to větší uznání Alfa Romeo zaslouží. Poklona by měla být ještě hlubší i kvůli tomu, že slavná italská značka není rozhodně v kondici, aby si mohla "hrát".

Koncept představený před dvěma roky v Ženevě ovšem vyvolal takový poprask, že Alfa prostě musela 4C poslat do výroby. Alfa to asi nerada uslyší, ale postavila prostě baby-ferrari. Však také velký šéf koncernu Sergio Marchionne nařídil, že má Ferrari v budoucnosti právě Alfě pomáhat s vývojem.

Alfa Romeo 4C je čistokrevný supersport, akorát v malém balení. Znalci v jeho mírách a tvarech odhalí odkaz na legendární vzácnou Alfu Romeo 33 Stradale z šedesátých let. Jméno a moderní konstrukce zase značí příbuznost s uhrančivou větší sestrou 8C Competizione.

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Za zády posádky dovádí napříč uložený přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 1750 TurboBenzina (TBi), rám je karbonový, motor hliníkový. To potvrzuje, že se konstruktéři drželi jediného osvědčeného receptu, a sice redukce váhy.

Motoráři u motoru, který dostávala už Alfa 159 a dnes s ním dovádí giulietta, upravili sání a výfuk. Automobilka prozatím neprozradila bližší údaje, ale určitě se dostali výš než na 235 koní (173 kW), které má v Giuliettě Quadrifoglio Verde.

Fotogalerie

Alfička je necelé čtyři metry dlouhá (méně než Fiat Punto), dva metry široká a přikrčená na 118 centimetrů výšky. Rozvor je necelých 2,4 metru. Aerodynamiku šlechtili jako u čistokrevného sportovního auta. O přenos síly na kola zadní nápravy se stará dvouspojková převodovka TCT (suché spojky), u které může pilot řadit ručně pádly pod volantem. Chybět nebude přepínač jízdních režimů Alfa DNA, oproti krotším modelům bude mít i závodní režim Race.

Už teď je jisté, že 4C bude největší bombou ženevského autosalonu, který otvírá za pár týdnů. Na silnici vyrazí první kousky ještě letos. 4C bude také po dlouhých letech oddalovaných slibů a příprav první alfa, která se představí v USA. Vstupenka zpátky na severoamerický trh to je víc než důstojná.





Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.