Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně je venku: mikrosupersport Alfa Romeo 4C

aktualizováno 
Dvoumístná kabina, kapesní míry, k tomu pohon zadních kol a dravý motor. Alfisté už přestávali doufat, teď slaví. Konečně je tu zase alfa tak, jak má být.

Alfa Romeo 4C | foto: Alfa Romeo

Malý, hravý, obratný sporťák se každému líbí, ale jen málokdo ho nakonec koupí. Proto se do jeho stavby nikomu moc nechce a o to větší uznání Alfa Romeo zaslouží. Poklona by měla být ještě hlubší i kvůli tomu, že slavná italská značka není rozhodně v kondici, aby si mohla "hrát".

Koncept představený před dvěma roky v Ženevě ovšem vyvolal takový poprask, že Alfa prostě musela 4C poslat do výroby. Alfa to asi nerada uslyší, ale postavila prostě baby-ferrari. Však také velký šéf koncernu Sergio Marchionne nařídil, že má Ferrari v budoucnosti právě Alfě pomáhat s vývojem.

Alfa Romeo 4C je čistokrevný supersport, akorát v malém balení. Znalci v jeho mírách a tvarech odhalí odkaz na legendární vzácnou Alfu Romeo 33 Stradale z šedesátých let. Jméno a moderní konstrukce zase značí příbuznost s uhrančivou větší sestrou 8C Competizione.

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

Za zády posádky dovádí napříč uložený přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 1750 TurboBenzina (TBi), rám je karbonový, motor hliníkový. To potvrzuje, že se konstruktéři drželi jediného osvědčeného receptu, a sice redukce váhy.

Motoráři u motoru, který dostávala už Alfa 159 a dnes s ním dovádí giulietta, upravili sání a výfuk. Automobilka prozatím neprozradila bližší údaje, ale určitě se dostali výš než na 235 koní (173 kW), které má v Giuliettě Quadrifoglio Verde.

Fotogalerie

Alfička je necelé čtyři metry dlouhá (méně než Fiat Punto), dva metry široká a přikrčená na 118 centimetrů výšky. Rozvor je necelých 2,4 metru. Aerodynamiku šlechtili jako u čistokrevného sportovního auta. O přenos síly na kola zadní nápravy se stará dvouspojková převodovka TCT (suché spojky), u které může pilot řadit ručně pádly pod volantem. Chybět nebude přepínač jízdních režimů Alfa DNA, oproti krotším modelům bude mít i závodní režim Race.

Už teď je jisté, že 4C bude největší bombou ženevského autosalonu, který otvírá za pár týdnů. Na silnici vyrazí první kousky ještě letos. 4C bude také po dlouhých letech oddalovaných slibů a příprav první alfa, která se představí v USA. Vstupenka zpátky na severoamerický trh to je víc než důstojná.





Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.