Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supersport na dietě: Lamborghini Gallardo Superleggera

aktualizováno 
Pravé extrémní sportovní zážitky slibuje už jen jméno Lamborghini. Gallardo Superleggera jde ale ještě o kus dál.

Lamborghini Gallardo Superleggera | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Automobilka ze Sant'Agata Bolognese připravila o přibližně sto kilo odlehčenou (nyní 1430 kg) a o deset koní posílenou (nově 530 k/390 kW) verzi svého menšího modelu.

Superleggera má srovnání s "obyčejným" Gallardem  o 0,2 s lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (nově 3,8 s). Odlehčení technici docílili s pomocí speciálních materiálů. Sklo a ocel nahradily kompozity a plasty.

Kryt motoru je z uhlíkových vláken a průhledného polykarbonátu. Z uhlíkových vláken je vymodelovaný také difuzor na zádi a kryt spodu auta, zpětná zrcátka, dveřní panely a kryt středového tunelu.

Dovnitř se nastěhovala skořepinová sedadla také z uhlíku, ovšem potažená Alcantarou. Výkon se zvedal úpravami na výfuku a změnou softwaru řídící jednotky.

Standardně je superlehký býk vybaven robotizovanou převodovkou e.gear, sportovní sadou tlumičů, extra volantem potaženým kůží a novými ráfky jménem Scorpius.

Připlatit je možno za multimediální centrum s navigací a CD-měničem, zadní parkovací kameru, doplňky do interiéru z uhlíkových vláken, zadní křídlo, čtyřbodové bezepečnostní pásy, ochranný rám a brzdy kombinující uhlík a keramiku.

Objednávat superleggeru (italsky "superlehká") je možné od března 2007, na výběr je ze čtyř barev: Midas Yellow, Borealis Orange, Telesto Gray a Noctis Black.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera

Lamborghini Gallardo Superleggera


Lamborghini Gallardo Superleggera

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.