Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotky: supersport značky Praga vyrazí na silnice

  10:39aktualizováno  10:39
Na silnice míří nový český supersport. Praga zahájila poslední fázi testování na silnicích, kde si chce ověřit spolehlivost a jízdní vlastnosti. Uvedli to zástupci společnosti Praga-Export, která spoluvlastní výrobce auta, firmu Praga Cars. Výrobce také zveřejnil první fotografie auta, zatím odtajnil jen detaily.

Nový český supersportovní vůz Praga R1R se začne objevovat v běžném provozu. | foto: ČTK

Při vývoji silničního supersportu Praga R1R konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1. Silniční provedení R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, kabinu tvořenou celokarbonovým monokokem, který splňuje bezpečnostní požadavky okruhových speciálů. Kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici je motor oproti okruhové verzi zabudován v nosném rámu. R1R by měla mít poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Fotogalerie

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila. Po ukončení testů se rozběhne výroba, přesněji kusová stavba aut, která si objednají zákazníci.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce zbraní Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.