Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supersportovní motorka na čtyřech kolech vystřelí na stovku za 3 sekundy

aktualizováno 
Australská společnost Spartan se snaží potěšit všechny milovníky motorek, kteří se ale jedné stopy bojí. Proto převlékla silnou Ducati na čtyři kola. Dynamika motorky zůstala zachována, ale o moc bezpečnější svezení to nebude.

Spartan-V | foto: Spartan

Vyberte si: nový Spartan-V je motocykl převlečený za auto, případně je to malá formule a asi nejsprávnější definice je kombinace obou vlastností. S motocyklem má spartan společný motor, který si výrobce vzal od Ducati, s formulí pak velmi lehkou stavbu a čtyři kola.

Spartan-V

Výsledkem je ultimativní sporťáček, který zrychlí z nuly na stovku za necelé tři sekundy a maximální výrobcem udávaná rychlost je 280 kilometrů za hodinu. Sporťák je určený především na závodní dráhy, silniční homologace záleží na zemi registrace. Pro běžné svezení si ale tuhle raketu asi nikdo nekoupí.

A v čem tkví kouzlo Spartanu-V? Základem je extrémně lehká konstrukce. Pevný trubkový rám s deformační zónou schválenou mezinárodní automobilovou asociací FIA, který je obložen karoserií z karbonových vláken. Díky tomu uváží celý vůz méně než 300 kilogramů, což je pětina hmotnosti běžných aut či jiných sportovních vozů. Karoserie je otevřená a dvojmístná.

Spartan-V

Z toho důvodu vůbec nevadí, že formulku pohání vodou chlazený čtyřválec Ducati 1198s s výkonem 170 koní, který je spřažený s šestistupňovou sekvenční převodovkou. To sice na první pohled není absolutně vysoký výkon, ale s poměrem hmotnosti a výkonu 0,56 koně na kilogram je to výborná hodnota. Běžné těžké sportovní vozy mají tuto hodnotu poloviční i horší.

Že máme před sebou sportovní náčiní, svědčí například rychloupínací volant od společnosti Sparco. Od stejné značky pochází i speciální závodní sedačka s pěti či šestibodovými pásy. Komponenty jsou opět schválené automobilovou asociací FIA. Z motorky Ducati si pak konstruktéři nevzali jenom motor ale i přístrojový štít. Vedle precizního podvozku se o maximální přilnavost pneumatiky rozměru 245/45 R17.

Spartan-V si můžete objednat přímo u výrobce. Základní cena je 90 000 australských dolarů, což je v přepočtu asi 1,5 milionu korun. V ceně ale není doprava ani clo a DPH.

Autoři:


Témata: Raketa, Spartan


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.