Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SUV-kabrio láká na Q5: Audi Cross Cabriolet quattro

aktualizováno 
Autům do lehkého terénu, kterým motor pohání všechna kola, říkáme sportovně užitková (SUV). Když vyrazí takový vůz na autosalon jako koncept, může si dovolit i odložit střechu. U Audi takový speciál pojmenovali Cross Cabriolet.

Audi Cross Cabriolet quattro | foto: Audi

Už se váš účet těší na nové Audi do přírody? Q5 se pomalu připravuje v ingolstadtských laboratořích na premiéru.

Jako jeho ochutnávku automobilka připravila verzi s odříznutou střechou pojmenovanou Audi Cross Cabriolet quattro Concept. Představení proběhlo na autosalonu v Los Angeles.

Střechyprostý koncept, ze kterého můžete třeba při výletu do lesa sbírat šišky a na louce sedmikrásky, má pouhé tři dveře.

Dvoubarevné provedení možná něčím připomíná skautský oddíl z Mladé Boleslavi. Bronzové lakování 462 cm dlouhého, 1,91 m širokého a 1,63 metru vysokého auta je extravagantní a nepřehlédnutelné. Rozvor je 2,81 metru. Jedenadvacetipalcové ráfky obuté do gumové obuvi velikosti 265/35 jsou autosalonovou společenskou nezbytností.

Interiér nového SUV-kabrioletu od Audi je přísně čtyřmístný. Hlavy posádky bude u sériové Q5 před nepřízní počasí krýt plech, v případě Cross Cabriolet quattro Conceptu to je látka. Její poskládání do kufru trvá 17 sekund.

S technikou nacpaným konceptem metroproject soutěží v libůstkách určených pro generace řidičů odchovaných na počítačích. Auto má na palubě například 3D navigaci založenou na fotomapách Google Earth. Mapy a informace o provozu se průběžně aktualizují přes internet, vše se ovládá přes dotykový displej.

Audiosoustava má 505 wattů a nese značku Bang & Olufsen. Když si mezi sebou budou chtít cestující popovídat, nemusejí křičet, stačí použít palubní interkom.

Všechna kola roztáčí podélně uložený 240koňový šestiválcový  turbodiesel s objemem tři litry, vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Díky tomu, že odlučuje s pomocí aditiv na bázi močoviny oxidy dusíku z výfukových plynů, je schopný dostát i požadavkům chystaných emisních norem Euro6. Audi by rádo se svými "čistými" motory prorazilo také na severoamerický trh, kterému zatím čadivé diesely nevoní a staví jim do cesty přísné ekonormy.

Z nuly na stovku se nejnovější koncept Audi rozjede za 7,2 sekund, řídicí jednotka preferuje při rozdělování výkonu zadní nápravu, na kterou posílá za normálních podmínek osmistupňový automat 60 % z až pětisetnewtonmetrového kroutícího momentu.

Uhánět umí až dvěstěčtyřicítkou a průměrná spotřeba má být 7,3 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Nechybí magneticky řízené tlumiče a karbokeramické kotouče brzd, které mají vydržet až 300 tisíc kilometrů. Ty přední mají průměr 380 a zadní 356 mm, zakusují se do nich šestipístkové třmeny.

Pozornost zaslouží i podvozek, který lze s pomocí elektromotorů zvýšit až o 4 centimetry během 4 sekund stisknutím tlačítka na přístrojovce

Až představí Audi umírněnou sériovou verzi Q5 s pěti dveřmi a plechovou střechou, bude prohánět hlavně BMW X3, Land Rover Freelander a třeba i VW Tiguan.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.