Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to oficiální: Lamborghini bude vyrábět SUV, stavět ho bude v Itálii

  22:43aktualizováno  22:43
Italská automobilka Lamborghini potvrdila, že vstoupí na trh s luxusními sportovně-užitkovými vozy (SUV) a nový očekávaný model bude vyrábět v Itálii. Nový model se má na trhu objevit v roce 2018. Firma podle zákulisních informací uvažovala o výrobě nového modelu také na Slovensku.

Lamborghini chce vyrábět SUV od roku 2018 | foto: Lamborghini

Nabídka pobídek od italské vlády však byla podle generálního ředitele Stephana Winkelmanna výhodnější a firma se proto nakonec rozhodla ponechat výrobu doma.

Automobilka obdržela od italské vlády finanční pobídky v objemu více než 80 milionů eur (2,2 miliardy Kč). Díky výrobě nového vozu má vzniknout 500 pracovních míst.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus

Lamborghini představila koncept SUV v roce 2012, auto neslo jméno Urus, dosud se očekává, že se tak bude jmenovat i produkční model (více o Lamborghini Urus čtěte zde). Automobilka očekává, že vyrobí ročně až 3000 vozů nového modelu, což více než zdvojnásobí výrobu v závodě Lamborghini v Sant´Agatě Bolognese. Cena vozu by podle agentury Reuters měla být 180 000 eur (4,9 milionu Kč). Podle analytiků IHS Automotive je nový model důležitým doplňkem značky Lamborghini, protože jí může přilákat nové zákazníky.

Fotogalerie

Lamborghini je součástí německé automobilky Volkswagen. Server topspeed.com upozornil, že doposud se spekulovalo o tom, že Urus se bude vyrábět v závodě Volkswagenu v Bratislavě, kde se vyrábějí také další velká SUV automobilky VW Tourag a Audi Q7 a karosérie Porsche Cayenne. Právě s těmito modely by mělo být nové lamborghini technicky zpřízněné.

Topspeed.com se domnívá, že slovenský závod o výrobu nového Lamborghini nepřijde a s produkcí to bude stejné, jako v případě Porsche Cayenne. Na Slovensku se vyrábí karoserie, podvozek a část poháněcího mechanismu modelu Cayenne; tyto části se pak posílají do Lipska na konečnou montáž. Tentokrát ale budou tyto části směřovat ze Slovenska do Itálie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.