Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První SUV Seatu je v Ženevě. Auto z Kvasin bude podobné, ale menší

  10:30aktualizováno  10:30
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Podivná jména se v autoprůmyslu rozmáhají. Španělský koncept má jméno na zlomení jazyku, ale na pohled je to fešák a má jeden z vůbec nejparádnějších interiérů na ženevském autosalonu. Studie SUV hlavně ukazuje, jak budou vypadat nové zvýšené seaty.

V sériové podobě na 20V20 naváže velké SUV přibližně formátu VW Touareg, ale řezané tvary a dynamické proporce převezme i menší crossover, který se bude od příštího roku vyrábět v českých Kvasinách. Auto, které je podle informací iDNES.cz 20V20 vzhledově velmi podobné, ale o velikost menší, se představí přesně za rok v Ženevě v sériovém provedení.  Předseda představenstva společnosti Seat Jürgen Stackmann na ženevském autosalonu potvrdil představení prvního sériového SUV značky příští rok opět v Ženevě.

Seat 20V20

To bude menší než letošní zářivá studie, která je dlouhá 4,659 metru, stojí na 20palcových ráfcích a má šestisetlitrový kufr. 20V20 se chlubí adaptivními světlomety LED. Že nejde jen o stylistické cvičení, potvrzuje kromě vzhledu také popis pohonu. Španělská značka vlastněná koncernem VW mluví o rozmanité nabídce variant poháněcích ústrojí, ve které jsou až třísetkoňové benziňáky TSI a turbodiesely TDI s výkonem až 240 koní, ale také hybridní systémy s možností vnějšího nabíjení (plug-in). Hnací sílu má přenášet dvouspojková převodovka DSG v kombinaci s elektronicky řízeným pohonem všech kol (pravděpodobně systém Haldex).

To potvrzuje, že nová SUV značky vzniknou na modulární platformě MQB, na které stojí většina nových modelů koncernu VW s předním pohonem (případně pohonem Haldex 4x4).

Seat 20V20

Ženevskému konceptu do lehkého terénu předcházely v uplynulých sezonách koncepty Seat Tribu a IBX.

Fotogalerie

Španělská značka pojmenováním nejnovějšího nejnovějšího konceptu odkazuje na rok 2020, zkratka má znamenat Vision 2020. To znamená novou strategii a důraz na designérský styl značky, jehož ambasadorem je veleúspěšný model Leon. „Poprvé v historii jsme prodali více vozů Leon než Ibiza. Modelová řada Leon je nyní kompletní,“ řekl Jürgen Stackmann na ženevském autosalonu

„Studie 20V20 demonstruje naše ambice,“ řekl Stackmann. „Je naší vůdčí hvězdou pro vývoj v nadcházejícím pětiletém období.“ Seat má podle Stackmanna přesunout své zaměření z kategorie malých vozů do kategorie kompaktních vozů. „Těžiště našeho zájmu se posouvá vzhůru, abychom vstoupili do velkých, rychle rostoucích a ziskovějších segmentů“.

Stackmann navíc potvrdil úsilí značky o vylepšování konektivity, které bylo posíleno čerstvým uzavřením smlouvy se společností Samsung.





Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Renault Trafic 1.6dCi-145k PASSENGER...
Renault Trafic 1.6dCi-145k PASSENGER...

r.v. 2016, naj. 18 863 km, diesel, 1. majitel
689 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.