Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První SUV Seatu je v Ženevě. Auto z Kvasin bude podobné, ale menší

  10:30aktualizováno  10:30
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Podivná jména se v autoprůmyslu rozmáhají. Španělský koncept má jméno na zlomení jazyku, ale na pohled je to fešák a má jeden z vůbec nejparádnějších interiérů na ženevském autosalonu. Studie SUV hlavně ukazuje, jak budou vypadat nové zvýšené seaty.

V sériové podobě na 20V20 naváže velké SUV přibližně formátu VW Touareg, ale řezané tvary a dynamické proporce převezme i menší crossover, který se bude od příštího roku vyrábět v českých Kvasinách. Auto, které je podle informací iDNES.cz 20V20 vzhledově velmi podobné, ale o velikost menší, se představí přesně za rok v Ženevě v sériovém provedení.  Předseda představenstva společnosti Seat Jürgen Stackmann na ženevském autosalonu potvrdil představení prvního sériového SUV značky příští rok opět v Ženevě.

Seat 20V20

To bude menší než letošní zářivá studie, která je dlouhá 4,659 metru, stojí na 20palcových ráfcích a má šestisetlitrový kufr. 20V20 se chlubí adaptivními světlomety LED. Že nejde jen o stylistické cvičení, potvrzuje kromě vzhledu také popis pohonu. Španělská značka vlastněná koncernem VW mluví o rozmanité nabídce variant poháněcích ústrojí, ve které jsou až třísetkoňové benziňáky TSI a turbodiesely TDI s výkonem až 240 koní, ale také hybridní systémy s možností vnějšího nabíjení (plug-in). Hnací sílu má přenášet dvouspojková převodovka DSG v kombinaci s elektronicky řízeným pohonem všech kol (pravděpodobně systém Haldex).

To potvrzuje, že nová SUV značky vzniknou na modulární platformě MQB, na které stojí většina nových modelů koncernu VW s předním pohonem (případně pohonem Haldex 4x4).

Seat 20V20

Ženevskému konceptu do lehkého terénu předcházely v uplynulých sezonách koncepty Seat Tribu a IBX.

Fotogalerie

Španělská značka pojmenováním nejnovějšího nejnovějšího konceptu odkazuje na rok 2020, zkratka má znamenat Vision 2020. To znamená novou strategii a důraz na designérský styl značky, jehož ambasadorem je veleúspěšný model Leon. „Poprvé v historii jsme prodali více vozů Leon než Ibiza. Modelová řada Leon je nyní kompletní,“ řekl Jürgen Stackmann na ženevském autosalonu

„Studie 20V20 demonstruje naše ambice,“ řekl Stackmann. „Je naší vůdčí hvězdou pro vývoj v nadcházejícím pětiletém období.“ Seat má podle Stackmanna přesunout své zaměření z kategorie malých vozů do kategorie kompaktních vozů. „Těžiště našeho zájmu se posouvá vzhůru, abychom vstoupili do velkých, rychle rostoucích a ziskovějších segmentů“.

Stackmann navíc potvrdil úsilí značky o vylepšování konektivity, které bylo posíleno čerstvým uzavřením smlouvy se společností Samsung.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.