Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skromný sympaťák z Frankfurtu: Suzuki Baleno

  17:11aktualizováno  17:11
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který možná nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj však majitelé vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice.

Suzuki Baleno | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může vás zajímat

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Cena 276.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Automobilový svět je paralyzovaný obří emisní kauzou koncernu Volkswagen. Firma Suzuki je teď možná ráda, že se s německým mamutem rozešla tak trochu ve zlém (viz. box). Na autosalonu ve Frankfurtu, který zavírá v neděli 27. září, si Suzuki dělá radost novinkou se staronovým jménem Baleno.

Je to jedno z nejsympatičtějších aut ve Frankfurtu, obyčejné, vcelku pohledné, prostorné. Konkurent Škody Fabie hraje méně na notu moderních interiérů plných elektronických vychytávek, které penzista pro cesty na nákup a k doktorovi stejně neumí ovládat a nepotřebuje. A právě těm se baleno bude líbit. Na druhou stranu uspokojí i vnuka, který chce spárovat smartphone s palubním systémem ovládaným přes sedmipalcový dotykový displej. Systémy automatického brzdění před překážkou nebo parkovací kameru však může mít novodobé baleno taky.

Auto stojí na zcela nové architektuře, která klade důraz na maximální lehkost a pevnost. Oproti konkurentům je prý skelet balena o 10 procent tužší, je ale taky o 15 procent lehčí. Koncepce podvozku je na danou kategorii a velikost auta (na délku má baleno čtyři metry) standardní: vepředu McPherson, vzadu torzní příčka.

Při zabouchnutí dveří plechový zvuk překvapí, na to už nejsme zvyklí ani u moderních malých aut. Vnitřek je střídmý. Kabina je díky velkému rozvoru (252 cm) hezky prostorná, kufr má skvělých 355 litrů.

Suzuki Baleno

Pod kapotou je přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet vybavený systémem přímého vstřikování benzinu, který nabídne 111 koní výkonu (82 kW) a 170 kroutících newtonmetrů. K mání bude i provedení s atmosferickým čtyřválcem 1,2 Dualjet, nabízejícím výkon 66 Kw a 120 Nm.

Fotogalerie

Menší z motorů může být spojen s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem, druhý k manuálu přidává variátorový automat.

Zajímavá je varianta SHVS, to je provedení s „lehkou hybridizací“. Elektromotor integrovaný se startérem pomáhá motoru při akceleraci a pak akumuluje energii při brzdění do li-ion baterií. Toto provedení má svými parametry spotřeby zastoupit v nabídce balena diesel, který se z kategorie malých aut vytrácí.

Partnerství vedlo k ochlazení vztahů

Před týdnem japonská automobilka koupila od Volkswagenu zpět své akcie (stálo to 91,5 miliardy Kč), které mu prodala před pěti lety v rámci dohody o partnerství. Prodej podílu nařídil Volkswagenu arbitrážní soud.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a v Suzuki doufali, že získají napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si firma nemohla dovolit. Od uzavření dohody však společnosti neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly.





Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.