Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skromný sympaťák z Frankfurtu: Suzuki Baleno

  17:11aktualizováno  17:11
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který možná nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj však majitelé vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice.

Suzuki Baleno | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může vás zajímat

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2009

Cena 276.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz

Automobilový svět je paralyzovaný obří emisní kauzou koncernu Volkswagen. Firma Suzuki je teď možná ráda, že se s německým mamutem rozešla tak trochu ve zlém (viz. box). Na autosalonu ve Frankfurtu, který zavírá v neděli 27. září, si Suzuki dělá radost novinkou se staronovým jménem Baleno.

Je to jedno z nejsympatičtějších aut ve Frankfurtu, obyčejné, vcelku pohledné, prostorné. Konkurent Škody Fabie hraje méně na notu moderních interiérů plných elektronických vychytávek, které penzista pro cesty na nákup a k doktorovi stejně neumí ovládat a nepotřebuje. A právě těm se baleno bude líbit. Na druhou stranu uspokojí i vnuka, který chce spárovat smartphone s palubním systémem ovládaným přes sedmipalcový dotykový displej. Systémy automatického brzdění před překážkou nebo parkovací kameru však může mít novodobé baleno taky.

Auto stojí na zcela nové architektuře, která klade důraz na maximální lehkost a pevnost. Oproti konkurentům je prý skelet balena o 10 procent tužší, je ale taky o 15 procent lehčí. Koncepce podvozku je na danou kategorii a velikost auta (na délku má baleno čtyři metry) standardní: vepředu McPherson, vzadu torzní příčka.

Při zabouchnutí dveří plechový zvuk překvapí, na to už nejsme zvyklí ani u moderních malých aut. Vnitřek je střídmý. Kabina je díky velkému rozvoru (252 cm) hezky prostorná, kufr má skvělých 355 litrů.

Suzuki Baleno

Pod kapotou je přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet vybavený systémem přímého vstřikování benzinu, který nabídne 111 koní výkonu (82 kW) a 170 kroutících newtonmetrů. K mání bude i provedení s atmosferickým čtyřválcem 1,2 Dualjet, nabízejícím výkon 66 Kw a 120 Nm.

Fotogalerie

Menší z motorů může být spojen s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem, druhý k manuálu přidává variátorový automat.

Zajímavá je varianta SHVS, to je provedení s „lehkou hybridizací“. Elektromotor integrovaný se startérem pomáhá motoru při akceleraci a pak akumuluje energii při brzdění do li-ion baterií. Toto provedení má svými parametry spotřeby zastoupit v nabídce balena diesel, který se z kategorie malých aut vytrácí.

Partnerství vedlo k ochlazení vztahů

Před týdnem japonská automobilka koupila od Volkswagenu zpět své akcie (stálo to 91,5 miliardy Kč), které mu prodala před pěti lety v rámci dohody o partnerství. Prodej podílu nařídil Volkswagenu arbitrážní soud.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a v Suzuki doufali, že získají napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si firma nemohla dovolit. Od uzavření dohody však společnosti neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly.





Nejčtenější

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.