Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Baleno kombi poráží konkurenci hlavně cenou

aktualizováno 
- Kombík nižší střední třídy s benzinovým motorem 1,6 za cenu pod čtyři sta tisíc korun je spíše výjimkou. To je však na omlazeném balenu téměř jediná vlastnost, kterou může konkurenci pokořit. Baleno stále provázejí nedobré jízdní vlastnosti, podvozek se nemůže pochlubit ani komfortem obvyklým pro tuto třídu aut. Na průměrném motoru neurazí spotřeba.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Suzuki můžete koupit
na www.automodul.cz

Baleno je Asiat, jak má být. To je nápadné hned po usednutí do spíše užšího interiéru, kde na posádku čeká typicky asijský šedivý interiér s palubní deskou tvarovanou podle šablony Dálného východu. Ta zrovna nehýří bůhvíjakými nápady, na druhou stranu se jí nedá upřít praktické rozmístění všech ovladačů. Řidič balena se však poté, co usedne za řízení, rozpomene na časy minulé, kdy byl tenký věnec volantu populárnější než dnes. Také až moc měkké sedačky nemusí uspokojit každého řidiče. Zadní pasažéři mají na svou třídu méně místa, při pohledu na údaj o krátkém rozvoru to však nepřekvapí. Podle měření v ÚSMD je tu však stále více prostoru pro kolena než nabízí úhlavní konkurent - Škoda Octavia Combi. Ani velikostí prostoru pro zavazadla nepatří baleno k lídrům nižší střední třídy, spíše naopak. Hlavním ukazatelem je u kufru jeho objem a baleno s 375 litry nemůže konkurovat ani o třídu menší Felicii Combi, která má pro náklad připravených 445 litrů prostoru. Také nákladová hrana kufru balena kombi není zrovna nejníže nad zemí. Šetnáctiventilový motor 1,6 patří k těm, které se nehrnou do vysokých otáček. Když už řidič potřebuje motor při předjíždění vytočit a ustavičně tlačí na plyn, dočká se docela vysokého hluku. K dobru tohoto motoru lze přičíst, že jeho spotřeba je příznivá vůči peněžence. Při testovacích jízdách se často pohybovala okolo šesti litrů na sto kilometrů, na dálnici vyrostla o litr vzhůru a ani při městských vyjížďkách nestoupala k desetilitrové hranici. Zklamáním jsou jízdní vlastnosti balena. Ačkoliv s nově tvarovanou přídí přišly i větší a širší pneumatiky, chování balena při prudkém vybočení je podprůměrné. Například v ostré zatáčce se podvozek zhoupne na přední vnější kolo a vnitřní kolo se ve vyšší rychlosti zvedne do vzduchu. Neslavný podvozek dává o sobě vědět i na městské dlažbě, kdy se hlavně příčné nerovnosti mění v prudké nárazy. Porci kritiky si zaslouží i nepřesné řazení rychlostních stupňů a dlouhá brzdná dráha. Nejlepší vozy této třídy brzdí podle měření ÚSMD na dráze až o pět metrů kratší. Jako valná většina asijských aut má i baleno standardně montované dva airbagy, doplnění bočními airbagy alespoň za příplatek však možné není.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  12,6
Zrychlení 0-400 m (s)  18,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  12,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  28,8
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 

34,4

Pramen: ÚSMD

Očima designéra 
Balenu kombi nelze upřít určitou dávku elegance a osobitosti. Není to však design progresivní, spíše v něm objevuji dozvuky již známých kreací. Při prvním uchopení tenkého kruhu velkého volantu nebo páky ruční brzdy vyvstává pocit: to znám, to už bylo u žigulíka. Baleno je oble zabaleno s výraznou maskou uvnitř s křížem, vzbuzující ve mně vzpomínku na některého dřívějšího chryslera. Zasklení předních světel odpovídá dnešním zvyklostem, ale má tvar, který v paměti nezůstává. Zadní část kombi je integrována tak, jak to známe u Peugeota 306, tj. se zachováním obrysů bočních dveří limuzíny a barevným potlačením rohových sloupků. Apartní spoiler s třetím brzdovým světlem a velké koncové červené svítilny vytvářejí pěkné a zřetelné zadní čelo.
Pavel Hušek, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Největší úspěchy na českém trhu slaví Suzuki ve třídách mini a malých vozů. Tímto směrem je zaměřena i celková nabídka tradičního japonského výrobce, úspěšné jsou i jeho tzv. rekreační vozy. Nejvýše, alespoň pokud jde o kategorii, míří typ Baleno, který nabízí tradiční atributy japonských automobilů: spolehlivost, technickou vyspělost a mnoho výbavy v základním provedení. Lehký život ovšem v nejsilněji obsazené nižší střední třídě mít nebude. Konkurence je stále tvrdší a český zákazník navíc preferuje automobily evropské. Při jeho prodeji po pěti letech průměrného provozu je potřeba počítat s větší ztrátou hodnoty a cenou zhruba 145 000 Kč.
Peter Kolník, autor je spolupracovník redakce

Suzuki Baleno kombi

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.