Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Suzuki Baleno kombi poráží konkurenci hlavně cenou

- Kombík nižší střední třídy s benzinovým motorem 1,6 za cenu pod čtyři sta tisíc korun je spíše výjimkou. To je však na omlazeném balenu téměř jediná vlastnost, kterou může konkurenci pokořit. Baleno stále provázejí nedobré jízdní vlastnosti, podvozek se nemůže pochlubit ani komfortem obvyklým pro tuto třídu aut. Na průměrném motoru neurazí spotřeba.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Suzuki můžete koupit
na www.automodul.cz

Baleno je Asiat, jak má být. To je nápadné hned po usednutí do spíše užšího interiéru, kde na posádku čeká typicky asijský šedivý interiér s palubní deskou tvarovanou podle šablony Dálného východu. Ta zrovna nehýří bůhvíjakými nápady, na druhou stranu se jí nedá upřít praktické rozmístění všech ovladačů. Řidič balena se však poté, co usedne za řízení, rozpomene na časy minulé, kdy byl tenký věnec volantu populárnější než dnes. Také až moc měkké sedačky nemusí uspokojit každého řidiče. Zadní pasažéři mají na svou třídu méně místa, při pohledu na údaj o krátkém rozvoru to však nepřekvapí. Podle měření v ÚSMD je tu však stále více prostoru pro kolena než nabízí úhlavní konkurent - Škoda Octavia Combi. Ani velikostí prostoru pro zavazadla nepatří baleno k lídrům nižší střední třídy, spíše naopak. Hlavním ukazatelem je u kufru jeho objem a baleno s 375 litry nemůže konkurovat ani o třídu menší Felicii Combi, která má pro náklad připravených 445 litrů prostoru. Také nákladová hrana kufru balena kombi není zrovna nejníže nad zemí. Šetnáctiventilový motor 1,6 patří k těm, které se nehrnou do vysokých otáček. Když už řidič potřebuje motor při předjíždění vytočit a ustavičně tlačí na plyn, dočká se docela vysokého hluku. K dobru tohoto motoru lze přičíst, že jeho spotřeba je příznivá vůči peněžence. Při testovacích jízdách se často pohybovala okolo šesti litrů na sto kilometrů, na dálnici vyrostla o litr vzhůru a ani při městských vyjížďkách nestoupala k desetilitrové hranici. Zklamáním jsou jízdní vlastnosti balena. Ačkoliv s nově tvarovanou přídí přišly i větší a širší pneumatiky, chování balena při prudkém vybočení je podprůměrné. Například v ostré zatáčce se podvozek zhoupne na přední vnější kolo a vnitřní kolo se ve vyšší rychlosti zvedne do vzduchu. Neslavný podvozek dává o sobě vědět i na městské dlažbě, kdy se hlavně příčné nerovnosti mění v prudké nárazy. Porci kritiky si zaslouží i nepřesné řazení rychlostních stupňů a dlouhá brzdná dráha. Nejlepší vozy této třídy brzdí podle měření ÚSMD na dráze až o pět metrů kratší. Jako valná většina asijských aut má i baleno standardně montované dva airbagy, doplnění bočními airbagy alespoň za příplatek však možné není.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  12,6
Zrychlení 0-400 m (s)  18,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  12,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  28,8
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 

34,4

Pramen: ÚSMD

Očima designéra 
Balenu kombi nelze upřít určitou dávku elegance a osobitosti. Není to však design progresivní, spíše v něm objevuji dozvuky již známých kreací. Při prvním uchopení tenkého kruhu velkého volantu nebo páky ruční brzdy vyvstává pocit: to znám, to už bylo u žigulíka. Baleno je oble zabaleno s výraznou maskou uvnitř s křížem, vzbuzující ve mně vzpomínku na některého dřívějšího chryslera. Zasklení předních světel odpovídá dnešním zvyklostem, ale má tvar, který v paměti nezůstává. Zadní část kombi je integrována tak, jak to známe u Peugeota 306, tj. se zachováním obrysů bočních dveří limuzíny a barevným potlačením rohových sloupků. Apartní spoiler s třetím brzdovým světlem a velké koncové červené svítilny vytvářejí pěkné a zřetelné zadní čelo.
Pavel Hušek, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Největší úspěchy na českém trhu slaví Suzuki ve třídách mini a malých vozů. Tímto směrem je zaměřena i celková nabídka tradičního japonského výrobce, úspěšné jsou i jeho tzv. rekreační vozy. Nejvýše, alespoň pokud jde o kategorii, míří typ Baleno, který nabízí tradiční atributy japonských automobilů: spolehlivost, technickou vyspělost a mnoho výbavy v základním provedení. Lehký život ovšem v nejsilněji obsazené nižší střední třídě mít nebude. Konkurence je stále tvrdší a český zákazník navíc preferuje automobily evropské. Při jeho prodeji po pěti letech průměrného provozu je potřeba počítat s větší ztrátou hodnoty a cenou zhruba 145 000 Kč.
Peter Kolník, autor je spolupracovník redakce

Suzuki Baleno kombi

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...