Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Baleno v nové kariéře mění tým, Suzuki ho přesune ke swiftu

  12:00aktualizováno  12:00
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který sice nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj ale mnozí vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice. Nové baleno ale bude menší, aspoň co do kategorie, do které se zařadí.

Baleno v novém podání bude sice podobně velké jako před patnácti lety (hatchback měl 3,87 metru, sedan s kombíkem 4,4 m), kdy patřilo mezi Volkswageny Golf a Nissany Almera, protože však auta za ty roky vyrostla, patřit bude mezi malé vozy. Bude praktičtější, usedlejší  a „dospělejší“ než Suzuki Swift, vedle kterého se do nabídky japonské značky postaví.

Designéři dali balenu módní mohutný vzhled, na jediné oficiální fotce, kterou Suzuki prozatím uveřejnilo, připomíná křížence s SUV. A na to dnes zákazníci slyší.

Nový pětidveřový hatchback designem vychází z konceptu iK-2 představeném na autosalonu v Ženevě letos v březnu.

Víc podrobností se neví. Na veřejnost proniklo jen to, že pod kapotou se představí litrový přímovstřikový přeplňovaný benzinový tříválec pojmenovaný BOOSTERJET. Spekuluje se o tom, že by baleno mohlo dostat také hybridní verzi (mild hybrid), protože nový motor má být připravený na integraci s elektromotorem.

Baleno měří něco málo přes čtyři metry a stojí na moderní plaftormě Suzuki, díky které vývojáři ušetřili 15 procent hmotnosti. Rozvor má být 2,52 metru, to je na malé auto skvělý výkon. Pro srovnání: Škoda Fabia má rozvor 247 cm.

Premiéru bude mít nové baleno na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září, na trhu se má objevit v příštím roce.





Nejčtenější

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari
Italská šlechta se naparuje v technickém muzeu. Ferrari slaví 70 let

Národní technické muzeum v Praze zahájilo výstavu vozů značky Ferrari. Tři historické automobily a jeden model z roku 2008 si návštěvníci mohou prohlédnout od...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.