Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Baleno v nové kariéře mění tým, Suzuki ho přesune ke swiftu

  12:00aktualizováno  12:00
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který sice nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj ale mnozí vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice. Nové baleno ale bude menší, aspoň co do kategorie, do které se zařadí.

Baleno v novém podání bude sice podobně velké jako před patnácti lety (hatchback měl 3,87 metru, sedan s kombíkem 4,4 m), kdy patřilo mezi Volkswageny Golf a Nissany Almera, protože však auta za ty roky vyrostla, patřit bude mezi malé vozy. Bude praktičtější, usedlejší  a „dospělejší“ než Suzuki Swift, vedle kterého se do nabídky japonské značky postaví.

Designéři dali balenu módní mohutný vzhled, na jediné oficiální fotce, kterou Suzuki prozatím uveřejnilo, připomíná křížence s SUV. A na to dnes zákazníci slyší.

Nový pětidveřový hatchback designem vychází z konceptu iK-2 představeném na autosalonu v Ženevě letos v březnu.

Víc podrobností se neví. Na veřejnost proniklo jen to, že pod kapotou se představí litrový přímovstřikový přeplňovaný benzinový tříválec pojmenovaný BOOSTERJET. Spekuluje se o tom, že by baleno mohlo dostat také hybridní verzi (mild hybrid), protože nový motor má být připravený na integraci s elektromotorem.

Baleno měří něco málo přes čtyři metry a stojí na moderní plaftormě Suzuki, díky které vývojáři ušetřili 15 procent hmotnosti. Rozvor má být 2,52 metru, to je na malé auto skvělý výkon. Pro srovnání: Škoda Fabia má rozvor 247 cm.

Premiéru bude mít nové baleno na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září, na trhu se má objevit v příštím roce.





Nejčtenější

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 979 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.