Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Baleno v nové kariéře mění tým, Suzuki ho přesune ke swiftu

  12:00aktualizováno  12:00
V devadesátých letech byl baleno nenápadný model, který sice nevynikal designem ani výkony, díky jednoduchému ovládání a festovnosti na něj ale mnozí vzpomínají v dobrém. Před lety zapomenuté jméno Suzuki vrací na silnice. Nové baleno ale bude menší, aspoň co do kategorie, do které se zařadí.

Baleno v novém podání bude sice podobně velké jako před patnácti lety (hatchback měl 3,87 metru, sedan s kombíkem 4,4 m), kdy patřilo mezi Volkswageny Golf a Nissany Almera, protože však auta za ty roky vyrostla, patřit bude mezi malé vozy. Bude praktičtější, usedlejší  a „dospělejší“ než Suzuki Swift, vedle kterého se do nabídky japonské značky postaví.

Designéři dali balenu módní mohutný vzhled, na jediné oficiální fotce, kterou Suzuki prozatím uveřejnilo, připomíná křížence s SUV. A na to dnes zákazníci slyší.

Nový pětidveřový hatchback designem vychází z konceptu iK-2 představeném na autosalonu v Ženevě letos v březnu.

Víc podrobností se neví. Na veřejnost proniklo jen to, že pod kapotou se představí litrový přímovstřikový přeplňovaný benzinový tříválec pojmenovaný BOOSTERJET. Spekuluje se o tom, že by baleno mohlo dostat také hybridní verzi (mild hybrid), protože nový motor má být připravený na integraci s elektromotorem.

Baleno měří něco málo přes čtyři metry a stojí na moderní plaftormě Suzuki, díky které vývojáři ušetřili 15 procent hmotnosti. Rozvor má být 2,52 metru, to je na malé auto skvělý výkon. Pro srovnání: Škoda Fabia má rozvor 247 cm.

Premiéru bude mít nové baleno na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září, na trhu se má objevit v příštím roce.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.