Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Covie: auto na HALLOWEEN

  14:21aktualizováno  14:21
Konečně mohou být styloví i fanoušci čtyř kol, až se vydají na Halloweenskou party. Japonská automobilka Suzuki pro navrhla a vyrobila koncept SUZUKI COVIE , jehož veselá "dýňováˇ" barva k tomuto využití přímo vybízí. (Což neznamená, že by v tomto "prckovi" bylo možné jezdit pouze při příležitosti podzimního reje dýní.) Koncept Covie byl vyvinut pro "bohulibější" účely - má být především technickým cvičením Japonců dokazujícím,že umí postavit i jiná auta než svalnaté sporťáky typu Suzuki "S" představeného v Paříži.

Elektrická myš od SUZUKI
Kulaťoučké autíčko, charakterizované sytě oranžovou barvou a "přiznanými" hliníkovými částmi skeletu, dělají z tohoto dvoumístného vozítka nepřehlednutelného účastníka silničního provozu. - Vlastně, byl by jeho ozdobou, kdyby se jeho asijští tvůtci rozhodli jej uvést do výroby. Linie střechy  (- a potažmo i celého vozu)  jako dominující křivka startuje před předním kolem a končí v místech, kde hledáme zadní nápravu. Prosklená střecha nám pak dovoluje počítat hvězdy na noční obloze. Covie je 2,94 metru dlouhý, vysoký 1,51m, do šířky pak zabírá 1 metr a 52 centimetrů. Jak vidno je opravdu vozítkem do kapsy, proto ani nepřekvapí údaj o hmotnosti 750kg. 

Při pohledu z boku zaujme uprostřed umístěná klika dveří, která poukazuje na symetričnost vozítka. Minikolečka, ukrytá pod vlnícími se blatníky podtrhují hravost  malého Suzuki, přední světla pak rošťáckým pohledem dovádějí vnější design vozu k dokonalosti. Dvoumístnému interiéru  vyvedenému ve dvou barvách vévodí, tak jako karoserii, veselá oranžová barva. Přístrojová deska samozřejmě využívá nejmodernější technologie, oprostřed jí vévodí rozměrný dvanáctipalcový displej, poskytující všechny údaje potřebné pro ovládání a navigaci vozítka.  Největším kladem je obrovská světlost a lehkost celého interiéru. Toto více než povedené stylistické cvičení svou hravostí poukazuje na filozofii celého vozu, kterou je především ochrana životního prostředí.

Covie je totiž především elektromobil určený pro městský prvoz. Jak vidno nejde tedy o pouhé bláznění designérů od Suzuki. Koncept využívá způsob napájení vyvinutý ve spolupráci s koncernem GM - tato technologie umožňuje dobíjet vozítko přímo ve vlastním domě, prostě jej napojíte na rozvod plynu ve svém domě a Covie si sám zreguluje kolik plynu potřebuje pro samovýrobu vodíku (- jeho separací  z plynu určeného pro domácí použití, dostupného v běžné rozvodné sítí).  Tato technologie, u GM nazývaná "Home fuel Cell Generating System", využívající lithiové baterie,  ulehčuje proces nabíjení a u Suzuki věří, že může plně nahradit elektromobily klasické koncepce. Po městě může upalovat rychlostí až 80km/h a to až do vzdálenosti 100km od zdroje "potravy". Malý Covie, sympatický a mladistvý, s praktickým otevřeným zavazadlovým prostorem na zádi, je především zajímavou a ekologicky šetrnou studií, která, ač představená už minulý rok na autosalonu v Tokiu, neobdržela takovou  pozornost, jakou by si zasloužila.

Suzuki Covie - logo

Suzuki Covie - skicy

Suzuki Covie

Suzuki Covie - zadní pohled

Suzuki Covie - z profilu

Suzuki Covie - interiér

Suzuki Covie - sedadla

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.