Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Grand Vitara: Do města i do terénu

  16:45aktualizováno  16:45
U Suzuki se přepisuje historie. Jedno z prvních SUV, které udělalo díru do světa, se změnilo od loga na přední kapotě po koncovku výfuku. Nová Grand Vitara už je k dostání i na českém trhu. Je novější a pohlednější, na image auta do přírody ale nezanevřela.
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara | foto: Suzuki

Suzuki otáčí list. Oproti odcházejícímu modelu je nová Grand Vitara modernější a radikálnější, do velikosti také pořádně povyrostla.

Auto dostalo ostřejší linie, výraznější a určitější tvary.

Uhrančivý pohled předních světel a vyvážená záď s centrálně umístěnou rezervou a zadními světly, dotýkajícími se linie oken, dodávají nové vitaře šmrncovní vzhled.

Ve víru dynamiky

Pohledu zboku dominují stoupající linie směrem vzad. Vitaře nechybí ani mohutné lemy blatníků. Auto je v nabídce ve tří i pětidvéřovém provedení. Výrazným znakem obou verzí je mohutný negativně skloněný sloupek, který společně s šikmým zadním oknem přidává na dynamice.

Nová vitara svou předchůdkyni o notný kus přerostla, ne nadarmo má přídomek „grand“ neboli velká. Na délku povyrostla ze 420 na 447 centimetrů, do šířky o tři centimetry. Jen na výšku se nová Grand Vitara o 4 centimetry přikrčila. Až neuvěřitelný se zdá nárůst rozvoru - o šestnáct centimetrů (z 248 na 264 centimetrů).

Uvnitř je vše takové, jak se od moderního SUV očekává: dostatek místa pro pět členů posádky, jejich hýčkání kvalitními materiály a samozřejmě ochrana šesti airbagy. Na pracovišti řidiče, vyvedeném v klasickém stylu se třemi sportovně vyhlížejícími budíky v kapličce, zaujme mohutný středový panel lemovaný výraznými lištami.

Do nepohody i do terénu

Ač jde o auto kategorie SUV, nezůstala nová Grand Vitara nic dlužna ani své terénní tradici. Auto má permanentní pohon všech čtyř kol, integrovaný žebřinový rám, redukční převodovku a uzávěrku diferenciálu. Není tedy pouhou „leštěnkou“, která se z bezpečí asfaltového koberce odváží sjet jen zřídkakdy.

Z motorů je prozatím výběr omezen na benzinové agregáty. Třídveřová varianta má pod kapotou šestnáctistovku o výkonu 78 kW s maximálním točivým momentem 145 newtonmetrů. Do pětidveřové verze prozatím u Suzuki nabídnou pouze 130kilowattový dvoulitr s maximem kroutícího momentu na 183 Nm.

Motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou, v nabídce bude i čtyřstupňový automat. Pro takto zaměřené auto přibude také vhodnější dieselový motor.

Suzuki Grand Vitara už zná i své ceny pro český trh. Třídveřová verze s motorem 1,6 vyjde na 579 900 korun, pětidveřová s dvoulitrem stojí 649 900 korun. V základní výbavě nechybí klimatizace, CD přehrávač, mlhovky a v případě pětidveřové verze i vyhřívaná přední sedadla.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.