Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara | foto: Suzuki

Suzuki Grand Vitara: Do města i do terénu

  • 20
U Suzuki se přepisuje historie. Jedno z prvních SUV, které udělalo díru do světa, se změnilo od loga na přední kapotě po koncovku výfuku. Nová Grand Vitara už je k dostání i na českém trhu. Je novější a pohlednější, na image auta do přírody ale nezanevřela.

Suzuki otáčí list. Oproti odcházejícímu modelu je nová Grand Vitara modernější a radikálnější, do velikosti také pořádně povyrostla.

Auto dostalo ostřejší linie, výraznější a určitější tvary.

Uhrančivý pohled předních světel a vyvážená záď s centrálně umístěnou rezervou a zadními světly, dotýkajícími se linie oken, dodávají nové vitaře šmrncovní vzhled.

Ve víru dynamiky

Pohledu zboku dominují stoupající linie směrem vzad. Vitaře nechybí ani mohutné lemy blatníků. Auto je v nabídce ve tří i pětidvéřovém provedení. Výrazným znakem obou verzí je mohutný negativně skloněný sloupek, který společně s šikmým zadním oknem přidává na dynamice.

Nová vitara svou předchůdkyni o notný kus přerostla, ne nadarmo má přídomek „grand“ neboli velká. Na délku povyrostla ze 420 na 447 centimetrů, do šířky o tři centimetry. Jen na výšku se nová Grand Vitara o 4 centimetry přikrčila. Až neuvěřitelný se zdá nárůst rozvoru - o šestnáct centimetrů (z 248 na 264 centimetrů).

Uvnitř je vše takové, jak se od moderního SUV očekává: dostatek místa pro pět členů posádky, jejich hýčkání kvalitními materiály a samozřejmě ochrana šesti airbagy. Na pracovišti řidiče, vyvedeném v klasickém stylu se třemi sportovně vyhlížejícími budíky v kapličce, zaujme mohutný středový panel lemovaný výraznými lištami.

Do nepohody i do terénu

Ač jde o auto kategorie SUV, nezůstala nová Grand Vitara nic dlužna ani své terénní tradici. Auto má permanentní pohon všech čtyř kol, integrovaný žebřinový rám, redukční převodovku a uzávěrku diferenciálu. Není tedy pouhou „leštěnkou“, která se z bezpečí asfaltového koberce odváží sjet jen zřídkakdy.

Z motorů je prozatím výběr omezen na benzinové agregáty. Třídveřová varianta má pod kapotou šestnáctistovku o výkonu 78 kW s maximálním točivým momentem 145 newtonmetrů. Do pětidveřové verze prozatím u Suzuki nabídnou pouze 130kilowattový dvoulitr s maximem kroutícího momentu na 183 Nm.

Motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou, v nabídce bude i čtyřstupňový automat. Pro takto zaměřené auto přibude také vhodnější dieselový motor.

Suzuki Grand Vitara už zná i své ceny pro český trh. Třídveřová verze s motorem 1,6 vyjde na 579 900 korun, pětidveřová s dvoulitrem stojí 649 900 korun. V základní výbavě nechybí klimatizace, CD přehrávač, mlhovky a v případě pětidveřové verze i vyhřívaná přední sedadla.