Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki GS 500 E: půllitr z nejoblíbenějších

  12:29aktualizováno  12:29
- Pětistovka od Suzuki, GS 500 E, je ve výrobě už jedenáctý rok. Dodnes v půllitrvé konkurenci obstojí jak nenáročným a výkonným motorem a stále vyhovujícím podvozkem, tak solidními jízdními i užitnými vlastnostmi. Patří k nejrozšířenějším strojům své kategorie ve světě i v Evropě, k nejdostupnějším motorkám se řadí také v tuzemsku, kde je v nejstarších ročnících k mání v cenách už od pětapadesáti tisíc korun. Kolem sedmdesáti tisícovek se platí za výrobky ročníku 1994, zhruba o pět tisíc korun bývají dražší motocykly z roku 1995 atd. Pro srovnání: nový kus stojí 164 500 korun.

Na zdejším trhu ojetin převažují Suzuki GS 500 E ze závěru osmdesátých a z první poloviny devadesátých let. "Lze čekat, že zmíněné motorky se nejčastěji do Česka dostaly jako jeté či havarované z ciziny," říká pražský obchodník s jetými motocykly Václav Piroutek. "Velmi pravděpodobně také měly víc - třeba i pět, šest - majitelů. Tyto stroje se zpravidla kupují pro první užší kontakt se silnějšími stroji, po roce či dvou sezonách je střídají výkonnější motorky." Suzuki GS 500 E považuje za vhodnou volbu i pro dívky a ženy propadající kouzlu jedné stopy. "Je to motorka pro relativně klidnou jízdu, hned tak se při rozjezdu nestaví na zadní kolo a neváží ani 170 kilogramů," dodává Václav Piroutek.
K dalším přednostem Suzuki GS 500 E patří poměrně jednoduchý a nenáročný vzduchem chlazený motor, jehož základní údržbu a seřízení zvládne šikovnější kutil sám. Kladem je i značné rozšíření, a tudíž dostatek nejen nových náhradních dílů u značkových prodejců, ale také široká nabídka starších součástí v menších dílnách.
Nevýhody a rizika zmíněného stroje budou ve zdejších podmínkách souviset hlavně s nejasnou minulostí kusů dovezených jako starší či bourané z ciziny. Tam tyto motorky hodně mívali začátečníci, kteří dost padali. Proto je nutné důkladně prohlédnout, zda není neodborně rovnaný či svařovaný rám. Směrodatná by měla být účast odborníka či návštěva v odborném servisu. Základní test ale zvládne člověk s jistou motocyklistickou zkušeností sám: na rovince zhruba v šedesátikilometrové rychlosti lehce pustí řídítka, a pokud zjistí, že motorka má sklon táhnout ke straně, je rám stroje rizikový. Kritickým místem přitom bývá krk řízení. Pozor na poškozené ráfky.
Průměrně užívaný motor půllitru Suzuki při nezanedbávané základní údržbě a kvalitních olejích vydrží bez větších problémů kolem padesáti tisíc kilometrů. Neměl by klepat či vydávat jiné podezřelé zvuky.
Nové náhradní díly se u Suzuki GS 500 E pohybují v následujících cenových rozmezích - brzdové destičky pro jedno kolo: 450 až 700 korun, páčka přední brzdy či spojky: 200 korun, ráfek: 10 000 korun, přední plášť: 2000 až 4000 korun, zadní plášť 3500 až 6000 korun, řetězová sada: 3000 až 5000 korun.

Suzuki GS 500 E

 

Motor

čtyřdobý, vzduchem chlazený řadový dvouválec

Objem (cm3)

487

Výkon (kw)/(k)

33/45 při 9000 ot/min

Max. rychlost (km/hod)

170

Převodovka

6 rychlostí

Průměrná spotřeba (l/100 km)

4,8

Nádrž (l)

17

Výška sedadla (mm)

790

Hmotnost (kg)

169

+
Dobré užitné vlastnosti
Výborné brzdy
Nenáročný provoz a údržba
Dostupné ceny ojetin
Značné rozšíření a tedy dostatek náhradních dílů
Výdrž motoru
Přijatelná hmotnost

-
Méně komfortní podvozek
Většinou více nepříliš zkušených předchozích majitelů
Rizika z neodborných oprav po haváriích

Suzuki GS 500 E

Autor:


Témata: Suzuki


Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.