Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kapesní teréňák i městský frajer. Ignis je v Česku, má italský oblek

  11:00
Po deseti letech se vrací na scénu Suzuki Ignis. Jde opět o SUV velikosti malého auta, které překvapí jízdními schopnostmi a nezklame možností pořídit si pohon všech kol.
Suzuki Ignis

Suzuki Ignis | foto: Suzuki

Původní model stál v roce 2000 u zrodu kategorie malých crossoverů, v roce 2003 se pak v Evropě dočkal důkladného přepracování, které bylo vedle změny designu spojeno také s prodloužením karoserie z 3,62 na 3,77 metru. V této podobě se ignis udržel ve výrobě pět let a získal si srdce českých motoristů – jako technicky jednoduchý malý vůz se zvýšenou karoserií a možností pohonu všech kol byl oblíbenou alternativou k ještě úspěšnějšímu Fordu Fusion.

Suzuki Ignis

Comeback je tedy do značné míry sázkou na jistotu. Tím spíš překvapí, že ani po tak dlouhé přestávce nemá malý crossover od Suzuki mnoho konkurentů.

Je tu Fiat Panda Cross s pohonem všech kol a naftovým motorem nebo VW Cross up! či třídveřový Opel Adam Rocks, které naopak nabízejí design ve stylu SUV, ale nemohou být čtyřkolky.

Japonská miniaturizace

Formát modelu zůstává i po letech nezměněn. Výška 1,6 metru je na půli cesty mezi hatchbackem a klasickým SUV, délka se dokonce zkrátila o pár centimetrů na rovných 3,7 m. Naopak design se proměnil velice – z poměrně nenápadného crossoveru se stal výrazný vůz, který vypadá moderně a zajímavým způsobem kombinuje současné trendy designu s retro prvky. K těm patří zejména trojice zářezů na C-sloupku, která vzhledově navazuje na prastaré modely Fronte Coupé, Cervo a SC100. Mimochodem, design těchto kupé s motorem vzadu, vyráběných v sedmdesátých letech, vycházel z návrhů od Giugiara. A stejný byl i zdroj inspirace pro širokou černou masku chladiče, do níž jsou zapuštěny oblé světlomety. Šmrncovní italský nádech kabát auta určitě má. Suzuki má totiž designcentrum v italském Robassomeru, to je předměstí metropole automobilových designérů Turína (Giugiaro tam má studio taky).

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Na hravost exteriéru navazuje i provedení kabiny. Základní linie jsou jako kreslené podle pravítka. Plochá palubní deska je útlá a přesto vypadá docela masivně. Chytrou fintou je standardně dodávaný dvoubarevný koncept interiéru – světlé části podporují pocit vzdušnosti. O ozvláštnění se starají detaily v oranžové nebo titanové barvě. A v souladu s aktuálními trendy je dominantou palubní desky vystupující dotykový displej.

Potěší velký rozsah výškového nastavení sedadla řidiče – za volantem můžete sedět jako v normálním autě i vysoko jako v klasickém SUV. Zadní sedadla zase bodují možností podélného nastavení. Díky vzpřímenému posazu jsou zadní místa využitelná i při odsunutí vpřed a zároveň se zvětší kufr. Nárůst objemu ze základních 260 litrů ovšem automobilka neuvádí.

Nová technika, muší váha

Ignis vznikl na nové platformě Heartect, která se poprvé objevila už loni v hatchbacku Baleno a bude použita i u nové generace swiftu. Její předností je ve srovnání se staršími suzuki hospodárnější využití obestavěného prostoru při současném snížení hmotnosti. Základní provedení váží pouhých 810 kg, čtyřkolka pak 870 kg.

Suzuki Ignis

V této souvislosti překvapí nasazení jediného, poměrně velkého a silného motoru. Tříválec v ceníku nehledejte, to samé ale platí i pro přeplňovaný motor. K dispozici je čtyřválec o objemu 1,2 litru, který dává 66 kW a 120 Nm. Je vybaven zdvojeným nepřímým vstřikováním a má relativně vysoký kompresní poměr 12,5:1. Díky pokročilé konstrukci atmosférického motoru a nízké hmotnosti se může ignis pochlubit nízkou spotřebou, v praxi okolo 5,5 litru.

Nízká hmotnost má blahodárné účinky také na ovladatelnost. Ignis se snadno proplétá zatáčkami a díky kombinaci strmého řízení s velkým rejdem je vyloženě mrštným autem. Podvozek je docela tuhý, znejistí jen na jednotlivých ostrých nerovnostech. Na rozbité cestě ale tlumí slušně a v zatáčkách se příliš nenaklání.

Potěší ale nejen vzhled a jízdní projev ignisu, Suzuki přichází také s příznivými cenami. Už základní provedení za 240 900 Kč má klimatizaci, rádio s Bluetooth, elektrické stahování předních oken nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Za 22 tisíc navíc pak získáte moderní infotainment a parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel, litá kola či střešní ližiny a ochranné lemy blatníků a prahů.

Vrcholné provedení pak vysloveně hýří výbavou, LED světlomety, navigaci, sadu bezpečnostních asistentů, automatickou klimatizaci či bezklíčové odemykání získáte v kombinaci s pohonem všech kol za 362 900 Kč. Tedy méně, než za co pořídíte základní verze klasických kompaktních SUV v provedení 4x2.

Autoři:
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

16. dubna 2024,  aktualizováno  15:25

Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...