Reklama

Kapesní teréňák i městský frajer. Ignis je v Česku, má italský oblek

  • 27
Po deseti letech se vrací na scénu Suzuki Ignis. Jde opět o SUV velikosti malého auta, které překvapí jízdními schopnostmi a nezklame možností pořídit si pohon všech kol.

Suzuki Ignis | foto: Suzuki

Původní model stál v roce 2000 u zrodu kategorie malých crossoverů, v roce 2003 se pak v Evropě dočkal důkladného přepracování, které bylo vedle změny designu spojeno také s prodloužením karoserie z 3,62 na 3,77 metru. V této podobě se ignis udržel ve výrobě pět let a získal si srdce českých motoristů – jako technicky jednoduchý malý vůz se zvýšenou karoserií a možností pohonu všech kol byl oblíbenou alternativou k ještě úspěšnějšímu Fordu Fusion.

Suzuki Ignis

Comeback je tedy do značné míry sázkou na jistotu. Tím spíš překvapí, že ani po tak dlouhé přestávce nemá malý crossover od Suzuki mnoho konkurentů.

Je tu Fiat Panda Cross s pohonem všech kol a naftovým motorem nebo VW Cross up! či třídveřový Opel Adam Rocks, které naopak nabízejí design ve stylu SUV, ale nemohou být čtyřkolky.

Japonská miniaturizace

Reklama

Formát modelu zůstává i po letech nezměněn. Výška 1,6 metru je na půli cesty mezi hatchbackem a klasickým SUV, délka se dokonce zkrátila o pár centimetrů na rovných 3,7 m. Naopak design se proměnil velice – z poměrně nenápadného crossoveru se stal výrazný vůz, který vypadá moderně a zajímavým způsobem kombinuje současné trendy designu s retro prvky. K těm patří zejména trojice zářezů na C-sloupku, která vzhledově navazuje na prastaré modely Fronte Coupé, Cervo a SC100. Mimochodem, design těchto kupé s motorem vzadu, vyráběných v sedmdesátých letech, vycházel z návrhů od Giugiara. A stejný byl i zdroj inspirace pro širokou černou masku chladiče, do níž jsou zapuštěny oblé světlomety. Šmrncovní italský nádech kabát auta určitě má. Suzuki má totiž designcentrum v italském Robassomeru, to je předměstí metropole automobilových designérů Turína (Giugiaro tam má studio taky).

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Na hravost exteriéru navazuje i provedení kabiny. Základní linie jsou jako kreslené podle pravítka. Plochá palubní deska je útlá a přesto vypadá docela masivně. Chytrou fintou je standardně dodávaný dvoubarevný koncept interiéru – světlé části podporují pocit vzdušnosti. O ozvláštnění se starají detaily v oranžové nebo titanové barvě. A v souladu s aktuálními trendy je dominantou palubní desky vystupující dotykový displej.

Potěší velký rozsah výškového nastavení sedadla řidiče – za volantem můžete sedět jako v normálním autě i vysoko jako v klasickém SUV. Zadní sedadla zase bodují možností podélného nastavení. Díky vzpřímenému posazu jsou zadní místa využitelná i při odsunutí vpřed a zároveň se zvětší kufr. Nárůst objemu ze základních 260 litrů ovšem automobilka neuvádí.

Nová technika, muší váha

Ignis vznikl na nové platformě Heartect, která se poprvé objevila už loni v hatchbacku Baleno a bude použita i u nové generace swiftu. Její předností je ve srovnání se staršími suzuki hospodárnější využití obestavěného prostoru při současném snížení hmotnosti. Základní provedení váží pouhých 810 kg, čtyřkolka pak 870 kg.

Suzuki Ignis

V této souvislosti překvapí nasazení jediného, poměrně velkého a silného motoru. Tříválec v ceníku nehledejte, to samé ale platí i pro přeplňovaný motor. K dispozici je čtyřválec o objemu 1,2 litru, který dává 66 kW a 120 Nm. Je vybaven zdvojeným nepřímým vstřikováním a má relativně vysoký kompresní poměr 12,5:1. Díky pokročilé konstrukci atmosférického motoru a nízké hmotnosti se může ignis pochlubit nízkou spotřebou, v praxi okolo 5,5 litru.

Nízká hmotnost má blahodárné účinky také na ovladatelnost. Ignis se snadno proplétá zatáčkami a díky kombinaci strmého řízení s velkým rejdem je vyloženě mrštným autem. Podvozek je docela tuhý, znejistí jen na jednotlivých ostrých nerovnostech. Na rozbité cestě ale tlumí slušně a v zatáčkách se příliš nenaklání.

Fotogalerie

Potěší ale nejen vzhled a jízdní projev ignisu, Suzuki přichází také s příznivými cenami. Už základní provedení za 240 900 Kč má klimatizaci, rádio s Bluetooth, elektrické stahování předních oken nebo centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Za 22 tisíc navíc pak získáte moderní infotainment a parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel, litá kola či střešní ližiny a ochranné lemy blatníků a prahů.

Vrcholné provedení pak vysloveně hýří výbavou, LED světlomety, navigaci, sadu bezpečnostních asistentů, automatickou klimatizaci či bezklíčové odemykání získáte v kombinaci s pohonem všech kol za 362 900 Kč. Tedy méně, než za co pořídíte základní verze klasických kompaktních SUV v provedení 4x2.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

27 příspěvků v diskusi

Reklama