Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádní koncept nového suzuki ukrývá hádanku pro znalce

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jednoduchý, silný design zdobí koncept Suzuki, který by jednou mohl nahradit oblíbený model Jimny. V Ženevě automobilka s iM-4 představuje novou platformu pro malá auta, která počítá i s hybridním pohonem a náhonem na všechna čtyři kola.

Suzuki mohutně přezbrojuje a své jednoduché robustní modely nahrazuje modernějšími, ovšem často s výrazně pozměněnou koncepcí. Zákazníci zvyklí na zavedenou nabídku mnohdy nemají mezi čím vybírat, ale Suzuki hlavně doufá, že naláká nové.

Může se hodit

Také byste rádi jezdili vozem značky Suzuki? Vyberte si z nejširší nabídky modelů této značky svůj nový vůz na Automodul.cz.

Slavná Vitara je v nové, aktuálně uváděné generaci už jen stínem terénního auta, které je pravidelně použitelné mimo silnice. Přišlo o rámový podvozek a je z něj klasické SUV (více zde).

Nástupce se možná rýsuje i pro obratného šplhavce jménem Jimny. I v případě iM-4 půjde o posun k líbivosti SUV. Bílý koncept hybridního mrňouse totiž patří k nejpohlednějším na ženevském výstavišti. Sněhobílý koncept zachovává kapesní míry Jimnyho: délka je 3 693 mm, výška 1 709 a šířka 1 566 milimetrů, rozvor náprav je 2 438 mm. Osmnáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky rozměru 215/45.

Suzuki iM-4

Koncept iM-4, představený na švýcarském autosalonu, je mild hybrid, což znamená, že neumí jezdit jen na elektřinu. Elektromotor jen vypomáhá při rozjezdech nebo akceleraci spalovacímu motoru. V jednotce, kterou u Suzuki pojmenovali SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki), spojuje benzinovou dvanáctistovku s elektromotorem živeným Li-ion bateriemi.

FOTOGALERIE

Suzuki iM-4
Suzuki iM-4
Suzuki iM-4

Minimalisticky tvarované auto zaujme odvážným pojetím proporcí a líbivým čumákem. Pro opravdové znalce připravili designéři Suzuki speciální odkaz na zapomenutý historický model.

Tři výřezy v zadním sloupku totiž odkazují na Suzuki Fronte Coupé (LC10W) z roku 1971 s motorem vzadu, které oblékla tehdy stoupající superstar automobilového designu Giorgetto Giugiaro.

Suzuki Fronte Coupé

Suzuki Fronte Coupé





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.