Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Kizashi: požitek ze sportování tlumí automat

aktualizováno 
Tohle zajímavé auto na českých cestách moc vídat nebudeme. Přitom, kdyby mělo pod kapotou naftový motor, konkurence by se bála.

Suzuki Kizashi | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda, že tohle nejezdí na naftu, říkal jsem si, když mi palubní počítač ukazoval při jízdách po Praze a po dálnici do Berouna průměrnou spotřebu 12,4 litru benzinu. Na dlouhých cestách jsem se dostal i na deset, ale majitelé turbodieselů by se mi vysmáli, ti jezdí za šest, sedm litrů. Ovšem možná se brzy budou smát i u Suzuki. Kdyby jim koncern Volkswagen vzhledem k loni zpečetěné spolupráci dal k dispozici třeba oblíbený turbodiesel, konkurence by se otřásla hrůzou.

Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi v číslech

  • motor benzin, 2.4 VVT
  • max. výkon 131 kW
  • max. rychlost 205 km/h
  • kombinovaná spotřeba 8,3/10,3 l/100 km (výrobce/naměřená) 
  • délka/výška/šířka/rozvor 4 650/1 470/1 820/2 700 mm
  • zákl. cena verze 4x2 679 900 Kč
  • zákl. cena verze 4x4 759 900 Kč

Kizashi je totiž až na pár drobností typu nevýrazné grafiky displejů výborné auto. A v kombinaci se čtyřkolkou, kterou má jako jediné ve třídě vypínatelnou, projede zimními cestami s grácií, jakou vidíte snad jen u subaru. Suzuki se na cestě chová hodně podobně. Svižnou jízdu po zasněžených okreskách má zcela pod kontrolou vyšlechtěný podvozek, auto se díky nízkému těžišti výtečně drží stopy. Karoserie je tuhá, robustní, podvozek si dokáže zachovat komfort i při poskakování na oranici českých okresek.

Ke čtyřkolce jen automat

V českých poměrech zamrzí, že k pohonu všech kol nemůžete dostat manuální šestikvalt, ten je pouze pro verzi 4x2. Ke sportovnímu charakteru tohoto sedanu by se manuál hodil více, třeba už kvůli možnosti vytáčení motoru, jenž posílá výfukové plyny do dvou laděných výfuků, tvarem (i zvukem) připomínajících supermotorky téhle japonské značky.

Suzuki Kizashi

Může se hodit

Objevte dravost vozů Suzuki na obřím
online portálu v ČR www.automodul.cz

Ale berme to, jak to je, ostatně to je filozofie Suzuki. Kdo by chtěl vybírat výbavu, má smůlu. Je jen jedna a v ní úplně všechno. Dvoukolku nabízí Suzuki za 680 tisíc korun, čtyřkolku za 760.

Žádná láce? Jen na první pohled, takhle vybavené auto střední třídy se 4x4 levněji pořídíte jen těžko. Suzuki není limuzínou typu superbu nebo Audi A6, je to menší, ale o dost hravější alternativa pro ty, kteří rádi svižnou jízdu a exkluzivitu. Ta je zaručena, tohohle exota moc často na silnici nepotkáme. Uvidíme, kolik nadšenců se nechá okouzlit.  





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.