Suzuki Kizashi 2 | foto: Suzuki

Suzuki: městská drobota

  • 2
Městské hračky. Hlavně do přeplněných ulic zalidněných metropolí míří nejnovější studie Suzuki. Kromě městské droboty budoucnosti se na tokijském autosalonu představí inovovaný koncept Kizashi, který byl před několika týdny k vidění ve Frankfurtu, ovšem v trochu jiné podobě.

Ve Frankfurtu patřil obrovský červený koncept Suzuki Kizashi k těm nejobletovanějším.

Pro tokijský autosalon si Suzuki připravilo crossoverovou variaci na stejné téma. Opět se jmenuje Kizashi, opět má pohon všech kol, má o něco zvýšený podvozek a bílé lakování doplněné chromem.

Velká kola konceptu pro japonskou autopřehlídku roztáčí 3,6litrový šestiválec spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Frankfurtské kizashi mělo pod kapotou turbodieselový dvoulitr.

Suzuki Kizashi Frankfurt 2007
Suzuki KizashiSuzuki KizashiSuzuki Kizashi


Suzuki KizashiSuzuki KizashiSuzuki Kizashi


Suzuki Kizashi

délka x šířka x výška x rozvor 4650 x 1950 x 1400 x 2850
pneumatiky 255/30 R21


Pro autosalon v Tokiu si ale Suzuki připravilo mnohem víc konceptů. X-HEAD vypadá, jako by právě vyjel ze stránek komixů.

Suzuki X-HEAD

Auto, které pravděpodobně vzniklo křížením náklaďáku a teréňáku, by Suzuki nejradši vidělo v garážích adrenalinových sportovců, kteří třeba rádi vyrazí na motorce do přírody nebo kempovat.

Má proporce a tvary přerostlé hračky, pouhých 3,65 metru dlouhé auto disponuje pohonem všech kol. Motor má objem 1,37 litru. Podivný pick-up poschovává náklad nejen do korbičky, ale též do tajných schránek v bocích.

Nejzajímavější je ale rozhodně Suzuki SSC (Suzuki Sharing Coach), tedy něco jako sdílené auto.

Suzuki SSC

Autem se stane až ve chvíli, kdy se v něm spojí dva jednomístné samohyby jménem Pixy. Vajíčkovité Pixy je jakási jednomístná tříkolka, která se poté, co ji SCC dopraví na místo, umí sama pohybovat a dopravit cestujícího na místo určení.

Když k Pixy připojíte modul pojmenovaný SSF, stane se z něj sportovní vůz, když se bude jmenovat SSJ, bude umět plavat.

Kdo se ve spleti zkratek neztratí, může konečně vyjet. Třeba do přeplněných uliček měst, kterými by se uměl protahovat jako lasička... kdyby to bohužel nebyl koncept bez ambicí na výrobu.

Poslední ze studií se jmenuje Palette. I ta má kapesní rozměry. Má zaujmout rodiny s malými dětmi, mladé řidiče a vůbec všechny ty, kteří touží po autě, které toho odveze co nejvíc, nezabírá ale příliš místa. Do čtyřmístného interiéru se nastupuje posuvnými dveřmi, podlaha je co nejblíže silnici a je rovná.

Suzuki Palette

Krabicovité tělo Palette je 3,4 metru dlouhé. Na výšku má ovšem 173 centimetrů, úzké je necelý metr a půl. Městskou krabičku, se kterou všude zaparkujete, pohání tříválec s objemem 0,7 litru, automatická převodovka přenáší sílu na přední kola.