Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Swift zhubl o 120 kilogramů a sází na hybridní pohon

  14:01aktualizováno  14:01
Předchozí Swift bylo obratné a docela pohledné auto s absurdně malým kufrem. Nová generace se snaží zesílit tradiční přednosti modelu a odstraňuje největší handicap.

Suzuki Swift | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki platí především za výrobce motorek a malých SUV, ale jeho model Swift je ikonou, která má v nabídce japonské firmy nezastupitelné místo. Proto se představuje již třetí novodobé provedení tohoto modelu, které opět rozvíjí známé designové téma: krátká karoserie se svisle orientovanými světly vepředu i vzadu, velmi strmé čelní sklo a černé sloupky karoserie.

Nová generace přináší několik novinek: velkou masku chladiče, kliky zadních dveří skryté v rámu bočního okna a plnější, zaoblené tvary bočních partií. Vrcholné verze k tomu dostanou plně diodové světlomety, leštěné disky kol a na přání i dvoubarevné lakování, které Swift dosud nabízel jen ve speciálních edicích.

Auto dostalo velmi lehkou a kompaktní platformu Heartect, kterou sdílí s modely Ignis a Baleno. Díky tomu hmotnost klesla o 120 kg, nejlehčí provedení váží pouhých 840 kg. Karoserie se zkrátila o 10 mm, ale zároveň o 20 mm narostl rozvor. Nový Swift je navíc o 15 mm nižší a o 40 mm širší. Při téměř nezměněném formátu se tedy značně proměnily proporce vozu. Délka se přitom na rozdíl od většiny konkurentů drží stále hluboko pod čtyřmi metry, konkrétně na 3 840 mm. Zásadní novinkou je zvětšení kufru z 211 na 265 litrů. Teď už tedy Swift uveze více než jen malý nákup.

Fotogalerie

Interiér má složitější design než dosud, palubní deska je navíc mírně natočena k řidiči. Ve výbavě nebude chybět multimediální systém s navigací a rozhraním pro ovládání mobilního telefonu, ani automatická klimatizace nebo adaptivní tempomat. Paletu asistenčních systémů tvoří varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, autonomní brzdění a automatické přepínání dálkových světel. Drobnou, ale podstatnou novinkou je možnost ovládat palubní počítač z volantu – to ve Swiftu dosud chybělo.

Nabídka motorů se s novou generací znatelně rozšíří, celkem bude na výběr osm různých kombinací pohonné jednotky a převodového ústrojí. Základem je i nadále atmosférický čtyřválec 1,2 l, tentokrát však s výkonem 66 kW a nově doplněný o technologii DualJet. Zdvojený vstřikovací systém umožňuje přesněji dávkovat palivo, což přináší úsporu paliva ve výši 5 %. Tento agregát bude možné kombinovat s manuální převodovkou, samočinnou skříní CVT a manuálem doplněným o pohon všech kol.

Může se hodit

Suzuki Swift

Vybírejte z nabídky vozů Suzuki Swift a dalších na Automodul.cz.

Nad dvanáctistovkou se ještě objeví litrový tříválec s turbem nabízený s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým měničovým automatem. Nabídne 82 kW a podle typu převodovky 170, nebo 160 Nm.

Pro všechny varianty s manuální převodovkou bude navíc k dispozici kompaktní hybridní pohon SHVS. Ten tvoří startér-generátor připojený k motoru přes klínový řemen a malá lithium-iontová baterie pod sedadlem řidiče. Systém ulehčuje spalovacímu motoru při rozjezdech a akceleraci a baterie také napájí palubní elektroniku. Podle oficiálních údajů snižuje spotřebu o 0,3 l/100 km, přitom hmotnost verzí SHVS je jen o 10 kg vyšší než u běžných motorů.

Na rozdíl od předchozí generace se nový Swift nebude vyrábět v Maďarsku, ale bude se do Evropy vozit z Japonska. Prodej se rozeběhne v květnu.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.