Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Swift: Neříkej mi prcku!

  10:12aktualizováno  10:12
Malé Suzuki, které po předlouho vyráběném předchůdci zdědilo jen jméno, bude pravděpodobně aspirovat na titul nejpohlednějšího auta trpasličí kategorie. Obliny, veselá tvářička, dynamické proporce, sportovní švih... swiftu nechybí nic z toho, co chtějí dnešní zákazníci vidět na moderním malém autě.
Suzuki Swift

Suzuki Swift | foto: Suzuki

Swift je auto postavené přesně podle gusta evropského řidiče, vyrábět se začíná v Maďarsku a do českých autosalonů zamíří v nejbližší době.

Neduživý předchudce s minimalistickou komfortní a bezpečnostní výbavou přežíval v nabídce automobilky především kvůli minimální ceně. Nový Swift je ale úplně "jiné kafe".

Doširoka rozkročené autíčko (rozchod vpředu je 1,47 m a 1,48 m vzadu) působí na pohled hodně dynamickým a sportovním dojmem. V kombinaci s dostatečně živým motorem bude z tisícikilogramováho swifta nabroušený čipera prohánějící mnohem silnější a dražší účastníky silničního provozu.

Do délky auto narostlo na 3,7 metru, do šířky má 1,7 metru. Na výšku měří přesně metr a půl, rozvor je pak 2,4 metru. Na výběr bude ze tří a pětidveřové verze. Třídveřová bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná. S sebou cestující poberou 213 litrů zavazadel, pojedou-li ve dvou se sklopenými asymetricky dělenými zadními sedadly, odvezou až 562 litrů.

***
Na místo letitého swiftu, který přežíval ve výrobě především díky velmi příznivé ceně, nastupuje auto, které je dále o mnohem více než o jednu generaci.
***

V základní výbavě by nemělo chybět ABS, připlatit bude možné až za šest airbagů. Potěší i bezklíčkové odemykání a startování (za příplatek), které prozatím znají spíše jen řidiči aut vyšších tříd.

Nabídka motorů obsáhne dvě benzinové jednotky a jeden turbodiesel. Na nejnižším stupínku bude stát šestnáctiventilová "třináctistovka" 1,3 litru s 91 koňmi výkonu (67 kW) a 114 Nm maximálního kroutícího momentu.

Naftový motor má objem 1,3 litru a nabídne maximální výkon 69 koní (51 kW). Maximální kroutící moment je 170 Nm. Povedený maloobjemový turbodiesel si automobilka vypůjčila od Fiatářů.

Vrcholem nabídky pak bude šestnáctiventilový agregát 1,5 litru s proměnným časováním ventilů VVT disponující 102 koňskými silami (75 kW) a 133 newtonmetry maximálního kroutícího momentu, se kterými bude swift uhánět až 185 km/h. Motory budou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, připlatit bude možné v případě 1,3 za robotizovanou sekvenční a u 1,5 za plně automatickou převodovku.

Pohledný bonbónek do města bude kromě moderního kabátku okouzlovat, stejně jako předchůdce, zajímavou cenou. Nejoptimističtější zdroje mluví o startovací ceně 9000 euro, u nás 250 tisíc korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.