Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Swift Sport: nejlepší hračka pro velké kluky

  10:00aktualizováno  10:00
Je to nejlevnější auto, s kterým se opravdu pobavíte. A nepotřebujete k tomu spoustu koní pod kapotou a všemožné nastavovací serepetičky. Suzuki Swift Sport je jednoduchý, poctivě postavený hot hatch. Jeden z mála, který si to označení opravdu zaslouží.

Suzuki Swift Sport | foto: Suzuki

Oficiálně se nový Swift Sport dovídá svou cenu až v těchto dnech, ale dealeři už nabírají objednávky několik týdnů. Prodané už jsou čtyři a vůbec první – v modrém lakování – si koupil čtyřiadvacetiletý Liberečák. Je to jeho první auto, vysnil si ho, čekal na ně a když ho představili, šel hned pro ně.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport v číslech

  • délka × šířka × výška × rozvor 3 890 × 1 695 × 1 510 × 2 470 mm
  • objem kufru/nádrže 211–892/42 l
  • pohotovostní/celková hmotnost 1 045/1 480 kg
  • motor 1 586 ccm atmosferický zážehový
  • max. výkon 100 kW/136 k
  • max. točivý moment 160 Nm
  • max. rychlost 195 km/h
  • zrychlení 0–100 km/h 8,7 s
  • kombinovaná spotřeba 6,4 l/100 km
  • cena 369 900 Kč  

Udělal dobře, projevil totiž skvělý vkus a čich na dobré auto. Tenhle závodivý svišť je totiž neskutečně povedené hravé náčiní na vymetání okresek.

Jako jeden z mála ostrých hatchbacků (říká se jim hot hatch) má atmosférický motor, to se v dnešní době přeplňované moc líbí. Žádné kopance turbodmychadla nebo čekání na jeho roztočení, 136koňový čtyřválec miluje otáčky a má hezky plynulý zátah se skvělou gradací. Šestnáctistovka swiftu s variabilním časováním sacích ventilů dokonale reaguje na pokyny plynového pedálu, točit se nechá až k sedmi tisícům a stále táhne jak o život. V zatáčkách se dá plynem hezky řídit. Výkon vám pocitově chybí snad jen na výjezdu z pomalých šikan.

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport

Celé tohle auto je zaměřené na čirou zábavu. Řízení je dokonale citlivé, přesné, rychlé a komunikativní, kolečka v šestistupňové manuální převodovce také zapadají přesně a rychle, jak je pro rychlou jízdu potřeba.

Sedíte ve sportovně tvarovaných sedadlech, na pohled se zdají spíš obyčejnější, ale skvěle drží tělo.

Navenek to vypadá jako trochu vyšňořenější třídveřový swift. Jen tak mimochodem, Swift Sport se v Asii prodává i v pětidveřovém provedení, v Evropě mají ale homologaci jen na třídveřák vyráběný v maďarské fabrice v Ostřihomi. Jenže z toho obyčejného swiftu jdou použít nejvýš zrcátka, dveře a dalších pár dílů karoserie. Třeba víko kufru už ne. A pod tím je všechno jinak.

Může se hodit

Pořiďte si Suzuki Swift a užijte si i vy ten krásný pocit z jízdy v něm. Vybírejte na AUtomodul.cz/Suzuki Swift.

Skelet konstruktéři vyztužili a upravili podvozek. Principiálně zůstal stejný, ale kromě snížení o centimetr dostala zadní vlečená náprava tlustší nápravnici, přední má zase na každé straně dvě pružiny v sobě ve schématu McPherson. Upravovala se také tuhost silentbloků, měnily se tlumiče, pružiny vystřídaly tužší a větší jsou i ložiska kol. Na sedmmnáctipalcových kolech je i tak swift překvapivě pohodlný. Podvozkáři Suzuki jsou dnes jedni z mála, kteří umí naladit podvozek tak, aby byl dokonale sportovně jistý a zároveň pohodlný. A swift je jeden z jejich majstrštyků.

Suzuki Swift Sport

Můžete vymetat díry, ale auto to nerozhodí. Pak nasadíte do oblouku a swift ho vykrouží jak o život. Abyste ho donutili k nedotáčivosti, chce to hodně neomalenosti.

Fotogalerie

Naopak, stačí ubrat plyn a zadní náprava vám vracečku pomůže přetáčivě prosmýknout. Předek zatáčí s neskutečným elánem, zadní náprava sem tam na nerovnostech nebo v ostrých zatáčkách trochu "zavandruje", ale kontrolovaně a předvídatelně, a právě to se řidiči líbí...

Je ale třeba dodat, že motokárovou hravostí, bezprostředností a dovádivostí oplývá i obyčejný swift.

Suzuki Swift Sport je hot hatch ze staré školy. Jednoduchý, ostrý, s plně vypínatelným ESP, mrštný a jen 1 045 kilogramů vážící. A je vlastně za pár korun: 370 tisíc za auto s xenonovými lampami, sedmi airbagy, automatickou klimatizací nebo tempomatem je skvělá cena. Konkurenta snad ani nemá. Všichni ostatní jsou dražší a svou zábavností je swift poráží na celé čáře...

Suzuki Swift Sport




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.