Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Swift Sport: nejlevnější a nejhravější mrňous

aktualizováno 
Téměř dvacet centimetrů široká sedmnáctipalcová kola s uzounkými pneumatikami, tak to bude kostitřas, který mě na cestě po českých kempech zabije, vždyť budu jezdit po strašlivě rozbitých okreskách našeho venkova. A skutečně, silnice byly příšerné, ať už na Zlínsku, v Českém ráji, v Krkonoších či ve středních Čechách. Ovšem podvozek swifta se naopak ukázal jako neuvěřitelně pohodlný.

Suzuki Swift Sport | foto: Suzuki

Za vyváženost jízdních schopností a komfortu mu dávám pomyslných sto bodů za sta. Je vidět, že podvozkáři Suzuki patří k těm nejlepším.

Malé auto je totiž tak obratné a krásně ovladatelné, že jsem poprvé po dlouhé době zažil pocit, jako bych přední kola držel v rukou a točil s nimi; tak reagovala na otočení volantem bryskně a naprosto přesně. Slalom kolem pneumatik na letištní ploše je díky hravosti podvozku a řízení strašně zábavný. Auto se sklouzne kolem překážky tak hladce, až to nechápete. Kupodivu ve městě už tak obratné není: rejd je poměrně malý a parkování v úzkých ulicích vyžaduje šikovnost a cvik.

Suzuki Swift Sport

Naopak jsme velmi ocenili, že přední nárazník nehobluje každý obrubník, je normálně vysoko, což se ve městě cení. A cení se i to, že auto až na dvojici laděných výfuků vypadá úplně civilně, pokud bychom z něj odstranili reklamní polepy.

Tip pro Vás

Pokud se Vám Suzuki líbí, vyberte si právě to Vaše na Automodul.cz

Suzuki Swift Sport je na trhu už nějaký ten pátek, poprvé však s aktuálním faceliftem (modelový rok 2014) dostalo pětidveřovou a tedy praktičtější verzi. Kufr je sice maličký, kempařské vybavení pro dva včetně stanu jsme tam ovšem nacpali.

Uvnitř jsme se ani necítili stísněně. V poměrech malých aut patří swift co se týče šířky k průměru. Mírnou výhradu bychom měli k sedačkám. Na pohled jsou velmi pěkně, ale jejich bočnice evropskou rozložitější postavu příliš svírají.

Na co si ve swiftu opravdu musíte zvyknout, je motor ze staré školy, takové už se dnes skoro nedělají. Klasická atmosférická šestnáctistovka naladěná na 100 kilowattů nemá neutuchající přísun výkonu a krouťáku, jak to dokáží servírovat moderní malolitrážní turba. Zato těží z okamžité reakce na plyn, bez prodlevy turbodmychadla, což je bezvadné.

Má to jedinou nevýhodu: motor musí být neustále vytočený jako protivná tchyně. Nad čtyři tisíce otáček mu teprve chytají saze a je s ním zábava, správné ryčný zvuk laděné dvojice výfuků dává všem okolo vědět, že jede mladý sportsman. Na hraní na okruhu to stačí bohatě, přesně k tomu je tohle auto stavěné. Na silnici to už vyžaduje trochu cviku: když chcete svižně předjíždět, nesmíte se bát jít třeba v osmdesátce "na trojku", jinak si nemůžete zas tak moc dovolovat.

Suzuki Swift Sport

Ostatně ani údaj o zrychlení není nijak dechberouci, sportovní swift umí "stovku" za 8,7 sekundy a je tedy drobet pomalejší než běžná Škoda Octavia 2.0 TDI. Ve svém ranku malých sporťáků je po Renaultu Clio GT (1.2 TCe, 88 kW, 9,4 sekundy) druhý nejpomalejší; trojice koncernových sourozenců v ostrých verzích (Škoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra a VW Polo GTI) poháněná přeplňovaným agregátem 1.4 TSI se 132 kW umí stovku za necelých sedm sekund, stejně jako Ford Fiesta ST (134 kW) a Peugeot GTi (147 kW).

Renault má ještě clio v říznější verzi RS, také se 147 kilowatty, ovšem také s cenovkou přesahující 560 tisíc. 

Fotogalerie

Malých hot-hatchů je na trhu opravdu dost, a malé suzuki z nich vyčnívá unikátním atmosférickým motorem a taky nízkou cenou. Pohled do ceníku otupí veškeré drobné výhrady, které lze ke sportovnímu swiftu mít. Je nejlevnějším sporťákem na trhu, když se cenově drží pod čtyřsettisícovou hranicí (390 000 Kč).

Nejdražší běžný pětidveřový swift s motorem 1.2 VVT (69 kW) stojí 305 tisíc Kč (GLX), žádný jiný swift přitom nemůže mít "sportí" 1.6 se 100 kilowatty výkonu. Jiné tak levné auto, které vypadá a zní dravě a jezdí neuvěřitelně hravě, na trhu není. Jestliže vám to stačí, jste na správné adrese, pokud jste spíše trhač asfaltu, asi se poohlédnete jinde.

Slušným překvapením se ukázala být spotřeba. Swiftu jsme naložili pořádnou porci kilometrů, celkem asi 1 100, křižovali jsme republiku hodně rychle po dálnicích a svižně na okreskách a výsledných 6,7 litru na 100 km je skvělých. Čekali jsme vzhledem k častému vytáčení motoru klidně o tři litry víc! To je další výhoda atmosférického motoru.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.