Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Swift: vzhled se moc nemění, auto je ale zcela nové

  10:00aktualizováno  10:00
Úspěšný malý model Suzuki se vyrábí už od roku 1983, nejnovější generace přijde na český trh v říjnu. Auto je to vynikající, Škodě Fabia bude tvrdou konkurencí.

Suzuki Swift | foto: Suzuki

S tím tedy Tetsuja Ozasa, šéfdesignér nového swiftu, moc práce neměl, pomyslel jsem si před začátkem jeho prezentace na mezinárodním představení klíčového modelu japonské značky. Auto totiž vypadá na pohled skoro stejně jako současná generace, kterou často vídáme na českých silnicích.

Může se hodit

Automobily japonské značky Suzuki Swift
na obřím online portálu
v ČR www.automodul.cz

Omyl. "Když se podíváte pozorně, na autě se nezměnila jen zadní mlhovka. Všechno ostatní je nové, od motoru, náprav, podvozku..." vysvětluje Ozasa a dodává důvody pro strategii "evoluce, ne revoluce": "Víme, že nynější swift se skvěle prodává, zákazníkům se jeho vzhled líbí. Nechtěli jsme ho proto měnit, jen zásadně vylepšit," říká Ozasa.

Suzuki Swift

Otázka je, zda taková strategie bude u zákazníků toužících po "novém modelu" fungovat. Ale snad ano, protože nové suzuki je opravdu hodně povedené malé auto, které by při dobré cenové politice mohlo výrazně znepříjemnit prodejní výsledky i lídrovi segmentu malých vozů, Škodě Fabia.

Všechno je nové

Karoserie narostla o devět centimetrů, rozvor (vzdálenost mezi nápravami, klíčová pro vnitřní prostor) o rovných pět – auto je tedy delší, ale zároveň o dva centimetry "na kolech" širší. Tomu dává ještě větší mrštnost a ovladatelnost, "sedí" na cestě úžasně. Přestože je pořád o něco "tvrdší" než třeba francouzská konkurence, je dostatečně pohodlné, rozhodně více než současný poněkud uskákaný swift. V kombinaci s přesným řízením, ochotně poslouchajícím sebemenší pokyn volantu, kratičkými drahami řadicí páky pětistupňové převodovky, perfektní pozicí za velmi pohledným volantem, v sedačkách, jež výškou opěradla i tuhostí sedáku splňují všechny ergonomické požadavky, dělají tyhle vlastnosti ze swiftu skoro sportovní autíčko.

Suzuki Swift

Skoro, něco málo tomu přece jen chybí. Úplně nově vyvinutý motor – čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 69 kilowattů – je i díky dvojitému variabilnímu časování VVTi svižný, ale jeho temperament poněkud krotí rozvážná převodovka, jejíž prioritou je nízká spotřeba, a tedy dlouhé převody. Trvá tedy, než se motor "sebere" a ožije – což nevadí, pokud auto budete používat jako běžný řidič. Pro sportovní jízdu bude jistě vhodnější výkonná šestnáctistovka a provedení Sport – o jeho výrobě v současné generaci však ještě není rozhodnuto.

Ale zpět ke dvanáctistovce – samozřejmě už plní emisní normu Euro V, může být za příplatek vybavena systémem start-stop (na křižovatkách motor vypíná, samočinně naskakuje při sešlápnutí spojky) a její kombinovaná spotřeba je pouhých pět litrů na sto kilometrů. My jsme v okolí Mnichova dosáhli o litr vyššího čísla, ale při dost razantní jízdě po dálnici a poskakování v kolonách ucpaného velkoměsta.

A "za šest" jezdila předchozí (vlastně současná) třináctistovka podle papírů – úspora je tedy skoro litr. Až do rychlosti 120 km/h je auto téměř dokonale tiché, skvěle je odhlučněný podvozek i valivý hluk od kol, motor je slyšet minimálně. Ve 130, kdy 1.2 "točí" 3 700 otáček, začíná hluk mírně narůstat, ale i ve 150 se můžete bavit bez zvýšení hlasu. Swift se bude do Česka dovážet i v dieselové verzi, s agregátem 1.3 DDiS převzatým od Fiatu, pak "žere" jen 4,2 litru nafty.

Suzuki Swift

Bezpečný

Inženýři, kterým jsem na začátku textu trochu křivdil, ve skutečnosti na swiftu zapracovali. Odlehčili vůz o 30 kilogramů, ale přitom zpevnili všechny nosné části tak, že při nárazových testech EuroNCAP v minulém týdnu dostal swiftík absolutních pět hvězdiček za ochranu posádky. Na malý vůz je to skvělý výsledek. Pomáhá mu i standardních sedm airbagů (včetně kolenního) – konkurence většinou nabízí pouze čtyři. V "základu" je také stabilizační systém ESP, což za cenu, kterou odhadujeme do hranice 250 tisíc korun (současný model je v akcích už za 200), rozhodně katapultuje swifta do popředí zájmu kupců toužících po malém a kvalitním autě. Dovoz na český trh začne už v polovině října (benzin), naftové verze přijedou až v lednu 2011.

Suzuki Swift v číslech

motory
*benzinový 1.2 VVT, výkon 69 kW/6 000 ot., komb. spotřeba 5,0 l/100 km

*naftový 1.3 DDiS, výkon 55 kW/4 000 ot., komb. spotřeba 4,2 l/100 km

rozměry
*délka 3 850 mm (+90 oproti současnému modelu)
*šířka 1 695 mm (+5)
*výška 1 510 mm (+10)
*rozvor 2 430 mm (+50)





Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.