Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki ukázala své trumfy pro další rok

aktualizováno 
Jako poslední z Velké (japonské) Čtyřky představila své motocyklové novinky Suzuki. Cruisera 1,5 litru, nástupce SV650 a konečně další generaci superikony GSX-R1000.

Suzuki GSX-R1000 | foto: Suzuki

Suzuki bude v příštím roce slavit 100 let od zahájení činnosti – roku 1909 začal konstruovat tehdy 22letý Michio Suzuki. Nejdříve se ale věnoval tkalcovským stavům na hedvábí a první motory přišly na řadu koncem třicátých let, zatímco motorky až počátkem padesátých.

Slavnostní předpremiéra novinek pro příští rok se konala v Paříži, kde byla za patřičného lesku představena první Suzuki douška před dvěma zásadními motocyklovými veletrhy v Kolíně nad Rýnem a Miláně.

Suzuki M1500 Intruder

Začněme tím nejméně novým. Cruiser M1500 Intruder, na americkém trhu nazvaný Boulevard M90, vychází z o rok staršího silnějšího sourozence M1800R, od kterého se vzhledově liší jen trochu jinou maskou. K pohonu slouží vidlicový dvouválec s úhlem 54° a objemem 1462 ccm.

Při pohledu do technických specifikací je vidět, že M1500 není jen pouhou kopií osmnáctistovky s menším motorem: je o chloupek kratší, má kratší rozvor, o 20 kilogramů nižší hmotnost, o 1,5 litru menší nádrž, menší gumy… Vzadu je to ale pořád macatá dvoustovka a celkově je novinky stále pořádný kus železa, jak to mají příznivci tohoto stylu rádi.

Největší překvapení je premiéra stroje SFV650 Gladius, který by měl nahradit úspěšné SV650. Esvéčko bylo jedním z prvních strojů, u kterého se Japonci inspirovali oblíbenými italskými dvouválci s typickými trubkovými rámy.

Suzuki SFV650 Gladius

Nástupce tuto koncepci rozvíjí, když přidává výrazně modernizovaný design – Suzuki dokonce neváhá hovořit o "fashion" motocyklu, který je určen i začátečníkům. Přední světlo trochu připomíná MV Agusta Brutale nebo Ducati Monster 696, omlazenému vzhledu sekundují také "mladistvé" barvy.

Motor zůstává stejný, dvouválec s objemem 645 ccm s výkonem kolem 70 koní, hmotnost je 202 kg, nádrž byla zmenšena na 14,5 litru. Technicky se na Gladiovi neobjevuje nic zásadně nového, patrná je snaha udržet nízkou cenu, která by měla konkurovat například Kawasaki ER-6n.

Dle posledních bezpečnostních trendů však bude Gladius na přání vybaven ABS. A ještě vysvětlení jména – "gladius" znamená v italštině krátký meč.

Suzuki GSX-R1000

GSX-R1000 patří k žijícím legendám superbikové scény. Její další generace, označená K9, nepřináší sice žádnou revoluci, jako třeba Honda se svým supersportovním ABS nebo Yamaha s Big Bang motorem, ale přesto s ní bude třeba počítat.

Změn je více dost: větší vrtání a kratší zdvihy, vzrůst kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1, větší titanové ventily, 12 vstrikovačů pro lepší rozptýlení palivové směsi. Motor je celkově kratší o 59 mm, a tak se mohla prodloužit zadní kyvná vidlice – kompaktnější stavba umožnila zkrátit rozvor o 10 mm.

Také u podvozkových komponentů nezůstal kámen na kameni, nové jsou přední vidlice Showa i zadní centrální jednotka nebo zesílené radiální brzdiče, dále byla přepracovány mapy vstřikování, titanové výfuky, nádrž… Výkonové parametry zatím Suzuki neuveřejnila, víme jen, že nová GSX-R1000 je o 5 kilogramů lehčí, což ve světě superbiků znamená mnoho.

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.