Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki VS 1400 Intruder: lepší jsou verze pro Evropu

aktualizováno 
Průkopník velkých japonských chopperů - Suzuki VS 1400 Intruder - je na světovém trhu už čtrnáctým rokem a dodnes nemá nouzi o příznivce. Hodně rozšířený je i v Česku, kde patří k častému zboží velkých motobazarů, ale značná popularita mu nedovolila ani v exemplářích z osmdesátých let klesnout v ceně pod 150 tisíc korun. Perspektivní mladší a málo jeté stroje jsou o dost dražší. Kupříkladu za exempláře ročníku výroby 1997 se platí zhruba 250 tisíc korun.

Suzuki VS 1400 Intruder je motorka především pro oko a pro duši. A pokud je potěší, ustupují mnohé další vlastnosti do pozadí. Nicméně nelze nepřipomenout, že Vetřelec (jak zní název stroje v češtině) se pyšní také mohutným zátahem velkého a kvalitního motoru od malých otáček, sytým zvukem, bezúdržbovým a bezporuchovým kardanem, perfektním výrobním zpracováním, mimořádnou nabídkou příslušenství a doplňků, což je pro ortodoxní čopráky rovněž důležité. Motor o výkonu 45 kilowattů (61 koní) má kombinované chlazení vzduchem a vodou a je schopen rychlosti až 170 kilometrů v hodině. To však při vetřelcově poslání není vůbec důležité, dokonce takový kvap nemá rád. Postavení vidlice a rám zaostávající za sílou motoru totiž dává stroji nekonvenční jízdní vlastnosti, jichž se určitě nemusí bát vyznavač chopper-stylu cestování. Při všech přednostech modelu by zájemce o starší Suzuki VS 1400 Intruder měl být pozorný. V tuzemsku je spousta strojů dovezených z ciziny po více či méně závažných haváriích a jen skutečný odborník dokáže neomylně zhodnotit kvalitu opravy. Při nejistotě dá rozřešení značkový servis, který může rám změřit laserovým přístrojem. Pozor i na motocykly vyrobené pro USA. Jednak se pro ně o poznání hůř shánějí náhradní díly, ale hlavně - jsou čtyřrychlostní, zatímco na evropské verzi jezdec zařadí i pětku. Odlišné jsou také v elektrice. Pokud u stroje budou předčasně odcházet zapalovací svíčky, je to vinou častých studených startů. Jestliže motocykly zmíněného typu jsou jako stvořené k úpravám a přestavbám a mnozí jezdci je právě kvůli svým tvůrčím ambicím vyhledávají, měl by potenciální kupec ojetiny sledovat i rizika z toho plynoucí. Některé zásadnější změny totiž mohou být zdrojem potíží nejen při silničních kontrolách, ale i hned u převodu motorky na policejním inspektorátu. Odborníci se shodují, že ze starších kusů lze považovat za perspektivní motorky, které mají do 50 tisíc kilometrů. Pokud vetřelec měl patřičnou servisní péči, solidní zacházení, kvalitní palivo a olej, dokáže dobře sloužit i po 90 tisících kilometrů.

Suzuki VS 1400 Intruder

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 1360 cm 3
výkon: 45 kW (61 k) při 5000 ot/min
převodovka: pětistupňová (evropské verze)
výška sedla: 735 mm
max. rychlost: 170 km/hod
hmotnost: 244 kg nádrž: 13 l
spotřeba: 6,5 l/100 km

-

- u strojů vyrobených pro trh v USA jen čtyřrychlostní převodovka
- dražší náhradní díly a servis
- komplikovanější shánění náhradních dílů pro americké verze
- riziko koupě stroje špatně opraveného po havárii
- rám a brzdy (hlavně přední) zaostávají za výkonem motoru
- měkčí pružiny
- nutnost většího úsilí při ovládání v malé rychlosti
- riziko koupě nepovoleně upraveného či přestavěného stroje
- vyšší cena při pořizování
- menší výdrž zapalovacích svíček při častých studených startech

+

- dobrá pověst, výborná kvalita, trvanlivost
- líbivý design, byť typ je ve výrobě už půldruhého desetiletí
- zájem na trhu ojetin, dobrá cena při prodeji
- výborný zátah od nízkých otáček
- bezúdržbový a bezporuchový kardan
- bohatá nabídka doplňků a příslušenství
- příjemná sedačka
Autor:




Nejčtenější

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Další z rubriky

Volvo V90 Cross Country
Volvo V90 Cross Country dokazuje, že kombík je lepší než SUV

Zvýšená kombi od Volva mají punc ideálního rodinného auta. Nejnovější volvo s přídomkem Cross Country tuto pozici potvrzuje a navíc dokazuje, že i za volantem...  celý článek

Suzuki Ignis
Kapesní teréňák i městský frajer. Ignis je v Česku, má italský oblek

Po deseti letech se vrací na scénu Suzuki Ignis. Jde opět o SUV velikosti malého auta, které překvapí jízdními schopnostmi a nezklame možností pořídit si pohon...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.