Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki VS 1400 Intruder: lepší jsou verze pro Evropu

aktualizováno 
Průkopník velkých japonských chopperů - Suzuki VS 1400 Intruder - je na světovém trhu už čtrnáctým rokem a dodnes nemá nouzi o příznivce. Hodně rozšířený je i v Česku, kde patří k častému zboží velkých motobazarů, ale značná popularita mu nedovolila ani v exemplářích z osmdesátých let klesnout v ceně pod 150 tisíc korun. Perspektivní mladší a málo jeté stroje jsou o dost dražší. Kupříkladu za exempláře ročníku výroby 1997 se platí zhruba 250 tisíc korun.

Suzuki VS 1400 Intruder je motorka především pro oko a pro duši. A pokud je potěší, ustupují mnohé další vlastnosti do pozadí. Nicméně nelze nepřipomenout, že Vetřelec (jak zní název stroje v češtině) se pyšní také mohutným zátahem velkého a kvalitního motoru od malých otáček, sytým zvukem, bezúdržbovým a bezporuchovým kardanem, perfektním výrobním zpracováním, mimořádnou nabídkou příslušenství a doplňků, což je pro ortodoxní čopráky rovněž důležité. Motor o výkonu 45 kilowattů (61 koní) má kombinované chlazení vzduchem a vodou a je schopen rychlosti až 170 kilometrů v hodině. To však při vetřelcově poslání není vůbec důležité, dokonce takový kvap nemá rád. Postavení vidlice a rám zaostávající za sílou motoru totiž dává stroji nekonvenční jízdní vlastnosti, jichž se určitě nemusí bát vyznavač chopper-stylu cestování. Při všech přednostech modelu by zájemce o starší Suzuki VS 1400 Intruder měl být pozorný. V tuzemsku je spousta strojů dovezených z ciziny po více či méně závažných haváriích a jen skutečný odborník dokáže neomylně zhodnotit kvalitu opravy. Při nejistotě dá rozřešení značkový servis, který může rám změřit laserovým přístrojem. Pozor i na motocykly vyrobené pro USA. Jednak se pro ně o poznání hůř shánějí náhradní díly, ale hlavně - jsou čtyřrychlostní, zatímco na evropské verzi jezdec zařadí i pětku. Odlišné jsou také v elektrice. Pokud u stroje budou předčasně odcházet zapalovací svíčky, je to vinou častých studených startů. Jestliže motocykly zmíněného typu jsou jako stvořené k úpravám a přestavbám a mnozí jezdci je právě kvůli svým tvůrčím ambicím vyhledávají, měl by potenciální kupec ojetiny sledovat i rizika z toho plynoucí. Některé zásadnější změny totiž mohou být zdrojem potíží nejen při silničních kontrolách, ale i hned u převodu motorky na policejním inspektorátu. Odborníci se shodují, že ze starších kusů lze považovat za perspektivní motorky, které mají do 50 tisíc kilometrů. Pokud vetřelec měl patřičnou servisní péči, solidní zacházení, kvalitní palivo a olej, dokáže dobře sloužit i po 90 tisících kilometrů.

Suzuki VS 1400 Intruder

motor: čtyřdobý dvouválec
objem: 1360 cm 3
výkon: 45 kW (61 k) při 5000 ot/min
převodovka: pětistupňová (evropské verze)
výška sedla: 735 mm
max. rychlost: 170 km/hod
hmotnost: 244 kg nádrž: 13 l
spotřeba: 6,5 l/100 km

-

- u strojů vyrobených pro trh v USA jen čtyřrychlostní převodovka
- dražší náhradní díly a servis
- komplikovanější shánění náhradních dílů pro americké verze
- riziko koupě stroje špatně opraveného po havárii
- rám a brzdy (hlavně přední) zaostávají za výkonem motoru
- měkčí pružiny
- nutnost většího úsilí při ovládání v malé rychlosti
- riziko koupě nepovoleně upraveného či přestavěného stroje
- vyšší cena při pořizování
- menší výdrž zapalovacích svíček při častých studených startech

+

- dobrá pověst, výborná kvalita, trvanlivost
- líbivý design, byť typ je ve výrobě už půldruhého desetiletí
- zájem na trhu ojetin, dobrá cena při prodeji
- výborný zátah od nízkých otáček
- bezúdržbový a bezporuchový kardan
- bohatá nabídka doplňků a příslušenství
- příjemná sedačka
Autor:




Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Renault Kadjar 1.6dCi-96KW INTENS...
Renault Kadjar 1.6dCi-96KW INTENS...

r.v. 2016, naj. 22 836 km, diesel, 1. majitel
559 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.