Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki získala indickou automobilovou jedničku

  12:20aktualizováno  12:20
DILLÍ - Japonský výrobce automobilů Suzuki Motor získal převzetím části vládního podílu kontrolu nad největší automobilkou v Indii Maruti. Firma Suzuki zároveň oznámila nové investice do indické společnosti. Maruti byla až dosud společným podnikem Suzuki s indickou vládou s necelým polovičním podílem Japonců. Majoritu získala Suzuki ve firmě za "kontrolní prémii" deset miliard rupií (204 miliónů USD) a za nové akcie Maruti, které zvýší podíl Suzuki na 54,2 procenta, zaplatí další čtyři miliardy rupií.

Předseda správní rady japonské společnosti Osamu Suzuki na tiskové konferenci v Dillí slíbil, že Maruti zůstane indickou firmou s indickým managementem. Maruti ovládá 59 procent indického trhu, kde se prodá téměř 600.000 nových automobilů ročně.

Suzuki vybuduje pro Maruti hliníkovou slévárnu za dvě až 2,5 miliardy rupií, aby snížila podíl dovážených dílů a srazila tak náklady indické firmy. Kvůli poklesu hodnoty rupie se náklady na dovoz za poslední čtyři roky zvyšovaly a Maruti proto utrpěla ve finančním roce 2000/2001 ztrátu.

Šéf Suzuki přislíbil, že Maruti bude nadále uvádět na trh jeden nový model ročně včetně nových kompaktních vozů. Indická firma nyní disponuje sérií deseti modelů a posledním produktem je víceúčelový vůz Versa, uvedený na trh loni v září.

Indická vláda v další fázi privatizace Maruti prodá do března příštího roku 20 procent akcií automobilky na veřejném trhu. Úplně pak ze společného podniku odejde do konce následujícího finančního roku.

Maruti vznikla v roce 1983, kdy na uzavřeném indickém trhu nebyla žádná zahraniční konkurence, a způsobila revoluci v zaostalém domácím automobilovém průmyslu, kde až do té doby byli jen dva výrobci. Nyní v Indii působí 11 automobilek včetně poboček největších světových společností, přitahovaných výhledem
desetiprocentního růstu prodeje ročně. Dominanci Maruti na trhu malých vozů ohrožují indické dcery jihokorejské Hyundai, italského Fiatu a domácího koncernu Tata Engineering and Locomotive.

Na konci minulého roku začala v Indii montovat vozy Octavia i česká automobilka Škoda z německého koncernu Volkswagen. Ta chce letos vyrobita prodat v zemi 6000 vozů. 

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.