Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svalovec-ekolog: GMC Denali XT Concept

  10:00aktualizováno  10:00
Bojovný výraz, ladné křivky těla a pod kapotou přede hybridní soustrojí. Obří terénní pick-upy dnes rozhodně nemusí vypadat neotesaně. Nejnovější koncept americké značky GMC ukazuje, jak to dopadne, když se spáří americký "muscle-car" a terénní pick-up pod dohledem schopného designéra.

GMC Denali XT Concept | foto: GMC

GMC − víc než stoletá značka patřící dnes pod křídla GM má ve své nabídce téměř výhradně obří terénní pick-upy. Povětšinou jsou to stejná auta, střižená podle neskromných prostorových nároků amerického řidiče, která stojí v showroomech Chevroletu. Kromě jiných jmen a odlišného čumáku bývají oproti chevroletům také lépe vybavená.

I automobilka, jejíž designéři donedávna malovali sériové modely podle jednoho "mustru", ale umí postavit úžasně vyhlížející studii. Předvedli to už mnohokrát předtím a zde je další důkaz.

Mít dnes v úrtrobách konceptu obyčejný spalovací motor, budou se na váš stánek na autosalonu chodit dívat jako do muzea. Cokoliv na čtyřech kolech, co chce připoutat pozornost, musí mít pohon přívětivý k planetě Zemi.

GMC Denali XT Concept tak k motoru osazenému přímým vstřikováním paliva a systémem flex-fuel, který umožňuje tankovat koktejl etanolu a benzinu (u benzinek v některých zemích k sehnání pod označením E85), přidali elektromotor.

Při vývoji byl kladen důraz na jízdní vlastnosti, do terénu se tahle auta totiž podívají povětšinou jen omylem. Každé třiadvacetipalcové kolo je poháněné a nezávisle zavěšené a výšku podvozku jde regulovat. Karoserie je narozdíl od zavedených zvyklostí samonosná.

Známý "small block" osmiválec 4,9 litru dává v Denali KT 326 koní výkonu (240 kW). Úsilí motorářů se soustředilo hlavně na omezení spotřeby a emisí. Díky pomoci elektromotoru má 4,61 metru dlouhý koncept asi poloviční spotřebu ve srovnání s normálními pick-upy, které dnes opanují americké silnice. Baterie uložili za zadní sedadla, při pojížďkách po městě se jezdí pouze na elektrony, které jsou v nich uložené.

 

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.