Volvo S60 Concept

Volvo S60 Concept | foto: Volvo

Švédská nádhera: Volvo S60 Concept

  • 38
Kdo přesně se bude tímto bronzovým krasavcem v nabídce nakonec chlubit, není vůbec jasné. Že je Volvo na prodej, je už skoro jisté, dá se tedy čekat, že majitel švédské značky Ford to nebude.

Autosalon Detroit

Kultovní automobilka, jejíž modely vyvolávají snad jen pozitivní reakce, si pro svou budoucnost pod novým vlastníkem chystá nový model S60. Je bohužel skoro jisté, že tak úžasně jako koncept na obrázcích a videu sériový model vypadat nebude.

Volvo S60 Concept se představí za pár týdnů autosalonovému Detroitu, do výroby by se mělo dostat do dvou let. Stát by mělo na podvozku Fordu Mondeo. Na autosalon si obulo dvacetipalcové ráfky.

Volvo S60 Concept

Nová S60 stále zachovává volví identitu - odkud tohle auto pochází, poznáte na první pohled i bez pohledu na znak na přídi.

Ladné linky jsou na pomezí sedanu a kupé, ty by mohly produkční verzi zůstat. V sériové podobě ale skoro jistě neuvidíme proti sobě otevírané dveře. Z nichž ty zadní se zvláštně odklopí na rameni. Přísně čtyřmístný interiér prosvětluje celosklěněná střecha nenarušovaná plechem.

Odvaha designérům volva nechybí. Parádní je páka automatické dvouspojkové převodovky připomínající kliku. Umí toho ale víc, než jen se líbit. Když převodovka funguje v automatickém modu, je v horizontální poloze, když se řidič rozhodne vybírat mezi šesti stupni ručně, vyklopí se do vertikální polohy. Páka trůní v minimalisticky ztvárněném středovém tunelu vytvořeném ze skla, který zabíhá až mezi zadní křesla.

Volvo S60 Concept

Pozornost při řízení bude odpoutávat trojrozměrný digitální tachometr, nechybí head-up displej promítající nejdůležitější provozní údaje na čelní sklo do zorného pole řidičových očí.

U volva nesmí chybět ani nějaké nové bezpečnostní udělátko. U nejposlednějšího konceptu je to Collision Warning systém. Což je vlastně evoluce systému City Safety, který je aktuálně na palubě nové XC60.

Systém zamezuje kolizím tak, že přebírá plně odpovědnost za brzdění. Když je to nutné, auto zabrzdí i bez toho, aby se řidič dotkl brzdového pedálu. Automatický pomocník má hlavně zabraňovat ubližování chodcům, funguje do dvacetikilometrové rychlosti. Při vyšších rychlostech má za úkol zmenšovat následky nárazu.

Volvo S60 Concept

"ES-šedesátce" nebude chybět ani aktivní tempomat, udržující konstantní vzdálenost od předjedoucího auta. Umí fungovat i za nízkých rychlostí, třeba při popojíždění v koloně.

Na autosalonu se Volvo pochlubí novým čtyřválcovým přeplňovaným benziňákem, označeným GTDi. Pod kapotu S60 Conceptu se tak schová 180 koní. Benzin šetří systém start-stop, který vypne motor při čekání na zelenou. K úsporám přispívají také inteligentní pomocné agregáty. Palivo tak šetří třeba speciální nenáročný elektrický posilovač řízení. Lamely chladiče aktivně ovlivňují aerodynamiku, lepšímu klouzání vzduchem napomáhá i absolutně zakrytovaný plochý podvozek.

Nový přímovstřikový 1,6litr se bude chlubit spotřebou na úrovni pěti litrů benzinu na stokilometrovou vyjížďku. Do nabídky automobilky by se měl nový motor dostat už v příštím roce.