Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět sportovních aut se navždy změnil: Porsche TDI je tady

  12:15aktualizováno  12:15
Tentokrát už se Ferry Porsche, zakladatel stejnojmenné značky, v hrobě opravdu otočil. Automobilka, která je synonymem úžasných sportovních zážitků za volantem, už si to u svých fanoušků rozházela v roce 2002 terénní obludou jménem Cayenne. A od nového roku už bude automobilům Porsche šplouchat v nádrži nafta.

Turbodieselové Porsche Cayenne | foto: Porsche

Ve frontě na porsche ale bohužel nestojí jen zájemci o kultovní model 911 nebo skvělá dvojčata Boxster s Caymanem.

Oteklé porsche jménem Cayenne, které mají manažeři a blondýny rádi, protože umí skvěle přeskočit retardér před školou a při nájezdu na obrubník není třeba moc zpomalovat, se ve své druhé generaci dočkalo novoty, kterou všichni dlouho očekávali. ...a doufali, že se jí nedočkají.

Porsche bude poprvé v historii tankovat naftu, nepočítáme-li traktory značky Porsche, které vznikly v padesátých letech.

Za "pošpiněním" značky naftou stojí podle prohlášení automobilky také Evropská unie, respektive její emisní limity, které chystá. Naftový motor má vylepšit bilanci CO2, kterou flotila ze Züffenhausenu vypouští.

Dalším důvodem je nedávné převzetí vlády nad koncernem Volkswagen, k jehož trojpísmenné zkratce TDI se "modlí" hejna řidičů...

Turbodieselové Porsche Cayenne

Turbodieselový cayenne bude ke koupi od února 2009 nejprve na evropských trzích. Pod kapotou mu bude klapat šestiválec s výkonem 176 kilowattů (240 koní), který dodá Audi (člen VW Group).

Asi poprvé v historii je mezi prvními hodnotami v tiskové zprávě na hlavičkovém papíře Porsche zmiňována spotřeba. Chrochtavé porsche má na sto kilometrů umírněné jízdy prý vystačit s 9,3 litry paliva. Emise CO2, které vypustí každý kilometr, váží 244 gramů. A maximum krouticího momentu třílitrového turbodieselu je 550 newtonmetrů.

Základní cena pro německý trh byla stanovena na 47 250 eur bez daně, což je asi 1,2 milionu korun. Podle prvních fotografií to vypadá, že nápis TDi na zádi do základní výbavy patřit nebude.

Naftové porsche je prý odpověď na požadavky evropských zákazníků. Máme, co jsme chtěli...

Turbodieselové Porsche Cayenne

P.S. Pokud vám nafta v porsche opravdu nevoní, počkejte na hybridní modely, na kterých konstruktéři pracují. Cayenne poháněné spalovacími motory a elektromotory prý vystačí na stokilometrové vyjížďce s méně než devíti litry benzinu.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.