Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Světla, která vidí dokonce za roh

  16:19aktualizováno  16:19
Z doplňků pro automobily patřil v Brně určitě k nejobdivovanějším ve stánku firmy Hella světlomet DynaView.
Z doplňků pro automobily patřil v Brně určitě k nejobdivovanějším ve stánku firmy Hella světlomet DynaView. Tento přídavný světlomet, který je možno montovat na všechny typy nákladních a off-road vozů, má parabolu rozdělenou na dvě části a v každé z nich jiný zdroj světla. První svítí společně s dálkovými světly přímo. Druhá dokáže v okamžiku, kdy vůz vjíždí do zatáčky, osvětlit svými paprsky tu část vozovky a jejího bezprostředního okolí, kterou běžné typy osvětlení vozů ponechávají ve tmě, tedy vnitřek zatáčky. To samozřejmě výrazně snižuje nebezpečí noční jízdy v zatáčkách, neboť řidič včas může spatřit případné nebezpečí nebo překážku. Díky tomu se v zatáčkovitém terénu může řidič více uvolnit než při jízdě s klasickými světlomety, které svítí jen přímo. Princip je vcelku jednoduchý: elektronický snímač pozná podle náklonu vozu, že vjíždí do zatáčky a na začátku zatáčky zapne příslušnou žárovku ve speciálně konstruované parabole v pravé zatáčce pravé světlo, v levé se rozsvěcuje levé světlo. Když vůz ze zatáčky vyjede, snímač náklonu tato světla zase vypne. Aby se předešlo nepříjemným přechodům ze světla do tmy, stmívač postupně automaticky snižuje intenzitu světla. O řešení problému osvětlení vnitřků zatáček se už v minulosti některé firmy pokoušely, například Citroën i tuzemská Tatra, ale buď své nápady nedotáhly do konce nebo se jejich řešení neosvědčila. Světla DynaView získala jednu z cen, které odborné poroty na veletrhu udělují.

Autor:


Témata: Citroën, Tatra


Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.