Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak vypadá zrychlení 0-300 km/h pod čtvrtminutu

  15:37aktualizováno  15:37
Hennessey Venom GT je americký supersport stavěný podle tamních regulí, ostatní prostě přepere hrubou silou. Teď má i certifikát od Guinnessů, že je nejlepší na světě ve sprintu z nuly na třístovku. Podívejte se na videu z kabiny tohoto monstra, jak vidí tuhle forsáž pilot.

Venom GT tedy drží od letoška oficiální světový rekord v této netradiční disciplíně mezi sériově vyráběnými auty. I když zrovna tu sériovost je třeba brát s velkou rezervou, Hennessey chce vyrábět jen deset aut ročně. Navíc jako základ používá britský lehkonohý lotus.

Hennessey Venom GT při rekordním pokusu

Aby mohl proniknout na stránky slovutné Guinnessovy knihy rekordů, musel americký supersport ukázat raketové zrychlení dvakrát. Podle regulí musí jet při pokusu o rekord stejnou dráhu v obou směrech, výsledný čas je pak průměrem obou jízd.

Na houstonském letišti Ellington zajel v první jízdě s větrem v zádech čas 13,18 sekundy. Zpátky to zvládl za 14,08. Rekordní čas má tedy hodnotu 13,63 sekundy.

Musí vás v něm nejdřív učit jezdit

Více o Hennessey Venom GT čtěte ZDE

Jen pro ilustraci: než se nejloudavější Škoda Fabia 1,2 HTP rozdovádí na stovku, trvá jí to o víc než sekundu déle (0-100 km/h za ideálních podmínek 14,9 s).

Fotogalerie

Americký svalovec tak sesadil dosavadního držitele rekordu, kterým byl švédský supersport Koenigsegg Agera R s časem 14,53 s.

Venom GT je supersport postavený podle amerického receptu. Do lehkého Lotusu Elise namontoval texaský stavitel brutální přeplňovaný osmiválec 6,2 litru z Corvetty ZR1. Ve vrcholovém provedení táhne necelých jeden a čtvrt tuny dvanáct set koní (883 kW), které rozjedou venom až na 447 km/h.

Ale rekordům u Hennessyho není konec, ještě letos chtějí do venomu nacpat sedmilitrový osmiválec, který ukrývá ještě o tři sta koní víc.

Cena za prozatím nejvýkonnější verzi je milion dolarů, tedy při aktuálním kurzu necelých dvacet milionů korun.





Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Další z rubriky

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.