Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak vypadá zrychlení 0-300 km/h pod čtvrtminutu

  15:37aktualizováno  15:37
Hennessey Venom GT je americký supersport stavěný podle tamních regulí, ostatní prostě přepere hrubou silou. Teď má i certifikát od Guinnessů, že je nejlepší na světě ve sprintu z nuly na třístovku. Podívejte se na videu z kabiny tohoto monstra, jak vidí tuhle forsáž pilot.

Venom GT tedy drží od letoška oficiální světový rekord v této netradiční disciplíně mezi sériově vyráběnými auty. I když zrovna tu sériovost je třeba brát s velkou rezervou, Hennessey chce vyrábět jen deset aut ročně. Navíc jako základ používá britský lehkonohý lotus.

Hennessey Venom GT při rekordním pokusu

Aby mohl proniknout na stránky slovutné Guinnessovy knihy rekordů, musel americký supersport ukázat raketové zrychlení dvakrát. Podle regulí musí jet při pokusu o rekord stejnou dráhu v obou směrech, výsledný čas je pak průměrem obou jízd.

Na houstonském letišti Ellington zajel v první jízdě s větrem v zádech čas 13,18 sekundy. Zpátky to zvládl za 14,08. Rekordní čas má tedy hodnotu 13,63 sekundy.

Musí vás v něm nejdřív učit jezdit

Více o Hennessey Venom GT čtěte ZDE

Jen pro ilustraci: než se nejloudavější Škoda Fabia 1,2 HTP rozdovádí na stovku, trvá jí to o víc než sekundu déle (0-100 km/h za ideálních podmínek 14,9 s).

Fotogalerie

Americký svalovec tak sesadil dosavadního držitele rekordu, kterým byl švédský supersport Koenigsegg Agera R s časem 14,53 s.

Venom GT je supersport postavený podle amerického receptu. Do lehkého Lotusu Elise namontoval texaský stavitel brutální přeplňovaný osmiválec 6,2 litru z Corvetty ZR1. Ve vrcholovém provedení táhne necelých jeden a čtvrt tuny dvanáct set koní (883 kW), které rozjedou venom až na 447 km/h.

Ale rekordům u Hennessyho není konec, ještě letos chtějí do venomu nacpat sedmilitrový osmiválec, který ukrývá ještě o tři sta koní víc.

Cena za prozatím nejvýkonnější verzi je milion dolarů, tedy při aktuálním kurzu necelých dvacet milionů korun.





Nejčtenější

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.