Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak vypadá zrychlení 0-300 km/h pod čtvrtminutu

  15:37aktualizováno  15:37
Hennessey Venom GT je americký supersport stavěný podle tamních regulí, ostatní prostě přepere hrubou silou. Teď má i certifikát od Guinnessů, že je nejlepší na světě ve sprintu z nuly na třístovku. Podívejte se na videu z kabiny tohoto monstra, jak vidí tuhle forsáž pilot.

Venom GT tedy drží od letoška oficiální světový rekord v této netradiční disciplíně mezi sériově vyráběnými auty. I když zrovna tu sériovost je třeba brát s velkou rezervou, Hennessey chce vyrábět jen deset aut ročně. Navíc jako základ používá britský lehkonohý lotus.

Hennessey Venom GT při rekordním pokusu

Aby mohl proniknout na stránky slovutné Guinnessovy knihy rekordů, musel americký supersport ukázat raketové zrychlení dvakrát. Podle regulí musí jet při pokusu o rekord stejnou dráhu v obou směrech, výsledný čas je pak průměrem obou jízd.

Na houstonském letišti Ellington zajel v první jízdě s větrem v zádech čas 13,18 sekundy. Zpátky to zvládl za 14,08. Rekordní čas má tedy hodnotu 13,63 sekundy.

Musí vás v něm nejdřív učit jezdit

Více o Hennessey Venom GT čtěte ZDE

Jen pro ilustraci: než se nejloudavější Škoda Fabia 1,2 HTP rozdovádí na stovku, trvá jí to o víc než sekundu déle (0-100 km/h za ideálních podmínek 14,9 s).

Fotogalerie

Americký svalovec tak sesadil dosavadního držitele rekordu, kterým byl švédský supersport Koenigsegg Agera R s časem 14,53 s.

Venom GT je supersport postavený podle amerického receptu. Do lehkého Lotusu Elise namontoval texaský stavitel brutální přeplňovaný osmiválec 6,2 litru z Corvetty ZR1. Ve vrcholovém provedení táhne necelých jeden a čtvrt tuny dvanáct set koní (883 kW), které rozjedou venom až na 447 km/h.

Ale rekordům u Hennessyho není konec, ještě letos chtějí do venomu nacpat sedmilitrový osmiválec, který ukrývá ještě o tři sta koní víc.

Cena za prozatím nejvýkonnější verzi je milion dolarů, tedy při aktuálním kurzu necelých dvacet milionů korun.





Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.