Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcaři diktují podmínky průjezdu zemí

  16:13aktualizováno  16:13
Pokutu vysokou až 115 tisíc Kč může dostat řidič kamiónu v případě, že se při průjezdu Švýcarskem nepodřídí instrukcím tamních celních orgánů a odmítne jet jinudy než Gotthardským tunelem. Nařízení švýcarského Spolkového dopravního úřadu, které začne platit od poloviny února, má optimalizovat bezpečnost a pravidelnost dopravy.

"Řidiči kamiónů, kteří se odmítnou podřídit instrukcím celnice v Basileji, mohou dostat pokutu až 5000 franků," řekl náměstek ředitele úřadu Willy Burgunder. O podobném opatření se uvažuje i na italské straně hranic, dodal.

Celní úřady v Basileji a později zřejmě i v Chiassu na italsko-švýcarské hranici mohou vyzvat řidiče, aby použil jinou trasu, přes průsmyk San Bernardino, nebo svatobernardským průsmykem.

Opatření má ulehčit dopravě a zkrátit čekací dobu na hlavní spojnici mezi jihem a severem Evropy vedoucí Gotthardským tunelem. Ten byl uzavřen od loňského 24. října, kdy zde při dopravní havárii a následném požáru zahynulo 11 lidí a shořely
desítky automobilů. 22. prosince byl tunel pro kamióny zase otevřen, ale provoz je v něm od té doby usměrněn tak, aby nákladní vozy projížděly vždy jen jedním směrem. Řidiči si stěžují na dlouhé čekací doby, které dosahují až čtyř hodin. Nyní
platí systém, že tunelem může střídavě projet vždy 200 kamiónů dodržujících vzdálenost 150 metrů mezi sebou.

Mezinárodní silniční unie (IRU) oficiálně protestovala proti omezením v silničním provozu, která považuje za porušení pravidel Světové obchodní organizace (WTO). Švýcarský dopravní úřad to odmítá a trvá na tom, že prvořadá je bezpečnost v tunelu.

Švýcarsko prosazuje přepravu nákladních vozidel po železnici přes Alpy a postupně uvádí do provozu nezbytnou infrastrukturu. Počátkem 90. let začali Švýcaři razit dva železniční tunely, jeden pod alpským hřebenem Lötschberg (35 kilometrů dlouhý) a
druhý pod svatogotthardským masívem (57 kilometrů dlouhý). Nyní jsou tyto investice důvodem kritiky, která poukazuje na zanedbání bezpečnostních standartů.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.