Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Švýcarské elektrické žihadlo GreenGT míří na 24hodinovku do Le Mans

aktualizováno 
V roce 2011 chce švýcarská společnost GreenGT postavit na start vytrvalostního závodu 24 hodin v Le Mans vytrvalostní speciál poháněný elektromotory.

GreenGT | foto: GreenGT

Společnost GreenGT plánuje v roce 2011 závodit v nejprestižnějším vytrvalostním závodu v Le Mans se speciálem, který využívá k pohonu elektrickou energii. Vyobrazený vůz je prozatím pouze designérská studie. Vyloučena však není ani budoucí výroba silniční verze určená k běžnému provozu.

Speciál GreenGT používá dva elektromotory, každý o výkonu 100 kW. Točivý moment dosahuje úctyhodného maxima přes 2000 Nm. To vše stačí na maximální rychlost 275 kilometrů v hodině a na zrychlení z nuly na stovku za méně než čtyři sekundy.

Energii si závodní speciál bere ze dvou Lithium polymerových baterií. Elektronika vozu je potom nabíjena solárními panely.

GreenGT

Elektrický vytrvalostní supersport má podvozek z uhlíkového kompozitu. Krycí panely jsou vyrobeny ze skleněného vlákna a kola jsou vyrobena z hořčíku. To vše se podepisuje na nízké hmotnosti pouhých 860 kilogramů.

Necháme se překvapit, zda se elektrického vytrvalostního speciálu na stratu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans opravdu dočkáme. Před lety by asi nikdo nečekal, že slavný závod jednou vyhraje vůz poháněný dieselovým motorem. A Audi R10 TDI nyní jezdí v Le Mans na špičce.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.