GreenGT

GreenGT | foto: GreenGT

Švýcarské elektrické žihadlo GreenGT míří na 24hodinovku do Le Mans

  • 54
V roce 2011 chce švýcarská společnost GreenGT postavit na start vytrvalostního závodu 24 hodin v Le Mans vytrvalostní speciál poháněný elektromotory.

Společnost GreenGT plánuje v roce 2011 závodit v nejprestižnějším vytrvalostním závodu v Le Mans se speciálem, který využívá k pohonu elektrickou energii. Vyobrazený vůz je prozatím pouze designérská studie. Vyloučena však není ani budoucí výroba silniční verze určená k běžnému provozu.

Speciál GreenGT používá dva elektromotory, každý o výkonu 100 kW. Točivý moment dosahuje úctyhodného maxima přes 2000 Nm. To vše stačí na maximální rychlost 275 kilometrů v hodině a na zrychlení z nuly na stovku za méně než čtyři sekundy.

Energii si závodní speciál bere ze dvou Lithium polymerových baterií. Elektronika vozu je potom nabíjena solárními panely.

GreenGT

Elektrický vytrvalostní supersport má podvozek z uhlíkového kompozitu. Krycí panely jsou vyrobeny ze skleněného vlákna a kola jsou vyrobena z hořčíku. To vše se podepisuje na nízké hmotnosti pouhých 860 kilogramů.

Necháme se překvapit, zda se elektrického vytrvalostního speciálu na stratu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans opravdu dočkáme. Před lety by asi nikdo nečekal, že slavný závod jednou vyhraje vůz poháněný dieselovým motorem. A Audi R10 TDI nyní jezdí v Le Mans na špičce.