VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

  • 19
Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.

Swincar postavila francouzská firma Mecanroc. Má kola jak od kočárku, ale je to nejlepší teréňák. Lehké vozidlo má řízené obě nápravy, ale hlavní zbraní pro jízdu v terénu jsou plně nezávisle zavěšená kola, která se na výkyvných ramenech umí doslova vykloubit a dokonale kopírují terén. Swincar se chlubí velkou světlou výškou a šplhavostí až do 70 % stoupání.

Čtyřkolka s vizáží pavouka z vědeckofantastického filmu má jen to nejnutnější. Jezdec sedí uprostřed, co nejblíž těžiště. Rám Swincaru je vyrobený z hliníků, hmotnost včetně baterie je 185 kg.

Na každém kole je malý elektromotor s výkonem 1 kW. Využívá vysokého točivého momentu (4 x 85 Nm) dostupného od nízkých otáček, který je elektromotorům vlastní. Ten se hodí právě pro jízdu v náročném terénu.

Na jedno nabití má bizarní, ani ne dva metry dlouhá čtyřkolka jezdit v terénu čtyři hodiny, nabíjení trvá dvě hodiny. Akumulátory (LiFePO4) se částečně nabíjejí rekuperací při brzdění a mají kapacitu 4 kWh. Maximální rychlost 35 km/h.

,